کد خبر ۳۳۲۸۲ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱

نگاه مطبوعات قم به مسائل استان، 1دی

مطبوعات استان قم، سه شنبه یکم دی ماه جاری به موضوع های گوناگونی پرداخته اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، شاخه سبز مطلبی با عنوان برای اجرای طرح مونوریل کم هزینه ترین راه را انتخاب کردیم منتشر شده است در این مطلب آمده است: شهردار قم، به اجرای طرح مونوریل اشاره کرد و گفت: دراین زمینه چهار گزینه مطرح بود که ما کم هزینه ترین راه را انتخاب و با توجه به وضعیت موجود اجرایی کردیم. سید مرتضی سقاییان نژاد دردیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، با بیان اینکه در ابتدای ورود به شهر قم احساس می کردم ساختار و مسائل زیربنایی فراهم است ولی به هیچ وجه اینگونه نبود، افزود: در ابتدای امر در شهرداری، سندهای ریز و پراکندگی کارها وجود داشت و با شتابی که در کارها ایجاد کردیم سعی نمودیم تا مشکلات را برطرف کنیم.
این روزنامه مطلب دیگری با عنوان انتخاب مدیر سابق ارشاد قم بعنوان مشاور رسانه ای شورا پرداخته و دراین مطلب آورده است: صد و شصتمین جلسه علنی شورای شهر قم با حضور اکثریت اعضاء یکشنبه شب درسالن اجتماعات شورای شهر قم برگزار شد ، در ابتدای این جلسه کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی موعود (عج)پخش شد. معافیت املاک شهرداری از ارز ش افزوده اجرای طرحهای توسعه ای، انتخاب حسابرس عملکرد سال 94 شهرداری قم و رای به اولین مشاور رسانه ای شورا از جمله مصوبات شورای شهر قم بود.
این روزنامه تیتری با عنوان 8 نفر از قم کاندیدای انتخابات خبرگان شدند، 27 نفرثبت نام برای مجلس را منتشر کرد در این مطلب آمده است: فرماندار قم از ثبت نام هشت نفر برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری از آغاز زمان ثبت نام تا ظهر دوشنبه در این استان خبر داد. رضا سیار بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان آغاز ثبت نام تاکنون هشت نفر از حوزه انتخابیه قم برای انتخابات خبرگان رهبری و 27 نفر برای مجلس شورای اسلامی از این استان ثبت نام کرده اند.
** روزنامه ایمان
این روزنامه مطلبی با عنوان طلب 435 میلیارد تومان شهرداری قم از دستگاه های دولتی به نقل از شهردار قم منتشر کرده که در این مطلب آمده است: وی در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به درآمدهای شهرداری گفت:شهرداری قم طلب های متعددی داشته که بررسی لازم صورت گرفته و مذاکراتی با رئیس دفتر رئیس جمهور انجام شد و معاون استاندار قم نیز شرایطی را فراهم نموده که بتوانیم با دستگاه ها دولتی جلسه داشته باشیم و در نهایت 435 میلیارد تومان طلب شهرداری از دستگاه ها تایید گردیده و مقرر شد که در ردیف بودجه سال 95 به شهرداری قم اختصاص داده شود.
مطلب دیگری با عنوان اختصاص آب سرشاخه های دز به شهر دستجرد را از رئیس شورای اسلامی شهر دستجرد منتشر کرد ؛در این مطلب آمده است: حسین
دو علی از رایزنی های مکرر و گرفتن قول مساعد از مسئولین استان جهت اختصاص آب سرشاخه های دز به شهر دستجرد خبر داد. وی در گفت و گویی به تشریح اهم فعالیت های اخیر شورا و شهرداری در این شهر پرداخت و اظهار داشت: اصلاح و آسفالت معابر شهر، تکمیل مقبره شهید گمنام، احداث پارک نام آوران، احداث بلوار ولی عصر همت آباد و پیگیری طرح جامع شهر از مهم ترین فعالیت های انجام شده اخیر می باشد.

** روزنامه 19 دی
این روزنامه مطلبی با عنوان طلبه 26 ساله جوانترین نامزد انتخابات خبرگان شد را منتشر کرد ، در این مطلب آمده است: حجت الاسلام سید حسین موسوی نسب متولد 1368 قبل از ظهر دوشنبه با حضور در فرمانداری قم برای شرکت در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کرد. وی که مدیر حوزه علمیه دهلران و کامیاران است، در حال حاضر به عنوان جوانترین فردی است که برای انتخابات خبرگان ثبت نام کرده است.
این روزنامه به مطلبی با عنوان تدارک 620 شعبه اخذ رای در قم در انتخابات اشاره کرده است و در آن آورده است: اسماعیل رستمی رئیس ستاد پشتیبانی انتخابات قم از اختصاص 620 شعبه اخذ رای به منظور جمع آوری آرای مردم این استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد و گفت: برای این شعبه های اخذ رای یک هزار و 240 صندوق شفاف در این حوزه ها، پیش بینی شده است.
مسئولان کشور توجه ویژه ای به شهر قم داشته باشند از دیگر اخبار این روزنامه است که در آن به نقل از مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور آمده است وی گفت: قم شهری مربوط به جهان اسلام است لذا مسئولان کشور باید توجه ویژه ای به این شهر مقدس داشته باشند. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ه دردیدار شهردار قم و معاونین وی افزود: انشاء الله مرحله به مرحله شاهد پیشرفت شهر قم باشیم و به سهم خود مشکلات شهرداری را با مسئولان مربوطه مطرح کرده ام.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com