کد خبر ۳۳۴۱۳ انتشار : ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
حامی کسب و کار صندوق کارآفرینی امید استان قم خبر داد

پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی به طرح‌های دانش بنیان

حامی کسب و کار صندوق کارآفرینی امید استان قم گفت: صندوق کارآفرینی امید استان تا سقف یک میلیارد ریال به طرح‌های دانش بنیان تسهیلات پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدمهدی الهی با اشاره به اقدامات این صندوق اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از طرح‌های دانش بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد اقدامات مناسبی را انجام می‌دهد.

وی در تشریح جزئیات این برنامه‌ها اضافه کرد: این صندوق در راستای برنامه‌های حمایتی خود تا سقف یک میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد برای شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری تسهیلات در نظر گرفته است.

حامی کسب و کار صندوق کارآفرینی امید استان قم ادامه داد: همچنین 300 میلیون ریال نیز برای حمایت از طرح‌های شرکت‌های مستقر در مراکز رشد با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده است.

الهی در خصوص نحوه بازپرداخت اقساط تصریح کرد: بازپرداخت اقساط پنجساله با تنفس چهار ماه است یعنی افراد چهار ماه پس از اخذ وام می‌توانند پرداخت اقساط را آغاز کنند.

وی در خصوص معرفی طرح‌های جدید و بررسی آنها خاطرنشان کرد: 10 طرح امروز به منظور بررسی از سوی مراکز رشد مستقر در پارک علم و فناوری معرفی شد.

حامی کسب و کار صندوق کارآفرینی امید استان قم ادامه داد: بررسی این طرح‌ها امروز با حضور اعضای کمیته کارشناسی انجام شد.

الهی اضافه کرد: طرح‌های معرفی شده پس از بررسی توسط کمیته کارشناسی برای تصویب به کارگروه اشتغال استانداری ارائه و پس از تصویب نهایی برای پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید ارجاع می‌شود.

وی یادآور شد: بیشتر طرح‌هایی که معرفی و امروز مورد بررسی قرار گرفت در حوزه علوم انسانی و در زمینه تولید محتوا و محصولات فرهنگی بود.

حامی کسب و کار صندوق کارآفرینی امید استان قم یادآور شد: این طرح‌ها برای گروه‌های سنی خردسالان، کودکان و نوجوانان تهیه شده‌ است.

الهی در خصوص قالب طرح‌های معرفی شده تصریح کرد: قالب این طرح‌ها به صورت بازی‌های رایانه‌ای، کتاب و اسباب بازی بوده است.

وی ادامه داد: اعضای کمیته بررسی شامل چهار نماینده از صندوق کارآفرینی امید، نماینده اداره‌کل امور اقتصادی و هماهنگی بین‌الملل استانداری، نماینده پارک علم و فناوری و نماینده اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

حامی کسب و کار صندوق کارآفرینی امید استان قم محل تامین این تسهیلات را صندوق کارآفرینی امید استان قم اعلام کرد و گفت: این کار از طریق انعقاد تفاهمنامه با وزارت علوم و با هدف تجاری‌سازی محصولات شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد صورت گرفته است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com