کد خبر ۳۳۵۹۵ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
امام جمعه پردیسان:

برجام هیچ مصرفی جز تبلیغات انتخاباتی ندارد

امام جمعه پردیسان گفت: در آخرین اتفاق مهم سال 2015 میلادی برجام بود هیچ مصرفی جز تبلیغات انتخاباتی ندارد؛ هر چه ایران در طول ده سال اورانیوم غنی کرده بود را یکجا از کشور خارج کردند و از طرف دیگر امریکا روز به روز بر تحریم‌های خود اضافه می‌کند؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این که کفار اموالشان را در راه بازداشتن مردم از راه خدا صرف می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز آغاز سال 2016 میلادی است و اگر نگاهی به سال گذشته داشته باشیم خواهیم دید که چقدر کفار هزینه کردند که ما را از راه خدا باز دارند ولی با وجود سلاح بصیرت که خداوند به ما داده است نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

 جلوه هایی از نفوذ ولایت فقیه در جهان در سال 2015
وی با بیان این که مردم کورکورانه از کسی حمایت نمی کنند، ابراز داشت:  مقام معظم رهبری در سال 2015 دو نامه به جوانان اروپایی نوشتند و جالب است که هر دو نامه بعد از یک حادثه ترور در فرانسه بود؛ نامه اول بعد از حادثه تروریستی در دفتر روزنامه طنز که در ابتدای سال بود و نامه دوم اخیراٌ در حادثه تروریستی نزدیک ورزشگاه بازی فوتبال فرانسه و آلمان که افراد زیادی کشته شدند.

 امام جمعه پردیشان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در نامه دوم خود نوشتند که من از سیاست مداران شما نا امید هستم، ابراز کرد: یک شنبه هفته آینده سالروز نامه امام خمینی(ره) به گورباچف است که در 27 سال پیش نوشته شد و دو سال بعد شوروی فرو پاشید؛ یک نامه از یک رهبر آسمانی ارسال شد و اثراتش شروع شد و شوروی فرو پاشید و ما امیدواریم بعد از این نامه رهبری و ابراز نا امیدی از سیاست مداران غربی شاهد فروپاشی لیبرالیسم سرمایه داری خونخوار غربی باشیم.

وی حادثه دیگر سال 2015 را حمله عربستان ثروتمند به مردم فقیر یمن دانست و یادآور شد: عربستان در آغاز حمله گفته بود من سه روزه یمن را تصرف خواهم کرد اما مقام معظم رهبری از همان ابتدا به عربستان هشدار داد که بینی شما به خاک مالیده خواهد شد و الان شاهد این هستیم کخ بعد از نه ماه به پای میز مذاکره نشسته اند و نتوانستند کاری از پیش ببرند.

 عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) با اشاره به داستان منا و کشتار مظلومانه حجاج در سال گذشته میلادی، گفت: درآن داستان هم رهبر بصیر ما در جنوب کشور به عربستان هشدار داد که شما از صدام قوی تر نیستید و با همین نهیب عقب نشستند و جنازه شهدا را به ایران باز گرداندند و اگر این نفوذ کلام و هیبت ولی فقیه نبود هیچ گاه سعودی‌ها عقب نشینی نمی‌کردند.

 وی انتفاضه سوم و برافراشته شدن پرچم کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل را از دیگر حوادث سال 2015 دانست و افزود: در این قضیه هم وقتی آقا فرمودند کرانه باختری باید تجهیز شود اسرائیلی‌ها عقب نشستند و از فرط ناامیدی یکی از سیاستمداران اسرائیلی سال 2016 را سال آغاز جنگ جهانی سوم و نابودی جهان اعلام کرد و ائتلاف ایران و سوریه و روسیه و چین و عراق را در مقابل ائتلاف نمایشی غرب بر ضد داعش را مانند دو ائتلاف قبل از جنگ جهانی دوم دانست.

 حجت الاسلام قوامی ائتلاف ایران و روسیه و دیگر کشورهای بلوک شرق بر علیه داعش را از کارهای مهم سال 2015 دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب کاری کرد که رییس جمهور روسیه مستقیم به دیدار ایشان آمد و یک ابر قدرت در اختیار یک عبرقدرت دیگر قرار گرفت و الان می‌بینیم که 45 درصد تصرفات داعش پس گرفته شده است.

 برجام هیچ مصرفی جز تبلیغات انتخاباتی ندارد
وی با اشاره به پیشنهاد اوپک گازی از طرف مقام معظم رهبری بعد از دیدارهای پیاپی رئسای جمهور کشورهای گازی با رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: آخرین اتفاق مهم سال 2015 میلادی برجام بود هیچ مصرفی جز تبلیغات انتخاباتی ندارد؛ هر چه ایران در طول ده سال اورانیوم غنی کرده بود را یکجا از کشور خارج کردند و از طرف دیگر امریکا روز به روز بر تحریم‌های خود اضافه می‌کند؛ این برجام در صورتی است که رهبر معظم انقلاب نه قید را به آن زدند کهاگر آن نه قید نمی‌بود از ترکمان‌چای هم بدتر می‌شد.

 امام جمعه پردیشان با بیان این که ما تحت حکومت و ولایت کسی هستیم که تأثیر سخنانش جهانی است و جلو نفوذ همه دشمنان را می‌گیرد، اظهار داشت: دشمنان وقتی دیدند که همه رشته‌هایشان به دست رهبر معظم انقلاب در دنیا پنبه شد و نقشه‌هایشان نقش بر آب می‌شود دست به دامان فتنه گران شده‌اند تا این شهید زنده و مدافع فداکار حق را محدود کنند.

 برجام در عوض تسخیر دو مجلس بود

وی با اشاره به این که دشمنان برجام را برای تسخیر دو مجلس به فتنه‌گرها داده‌اند، یادآور شد:  اکنون می‌خواهند با علامه سازی و ائتلاف شوم سه نفره‌شان نوک پیکان دشمن به سمت ولایت فقیه باشند و از همین الان با مطرح کردن شورای رهبری سعی در محدود کردن ولایت فقیه دارند و علناٌ مقاصد شومشان را بیان می‌کنند.

 عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) با اشاره به این که آیت الله جنتی گفته اند که نفس این سونامی ثبت‌نام مشکوک است، گفت: این خیل عظیم ثبت نام کنندگان به این خاطر آمدند که تمرکز شورای نگهبان را برهم بزنند تا وقت کافی برای ابراز صلاحیت‌ها نداشته باشد و برخی افراد بتوانند از این فیلتر عبور کنند؛ افرادی که رسما در فتنه حضور داشته‌اند و از اسرائیل حمایت کرده‌اند امروز در سایه دولت تدبیر و امید به صحنه بازگشته‌اند و طلبکار هم هستند.

 وی با بیان این که برخی می‌گویند اگر خبرگان دست ما بیفتد ساختار رهبری را اصلاح خواهیم کرد، افزود: رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی دائما ازاین افراد تبلیغ می‌کنند و ما از مردم می‌خواهیم که گول اینها را نخورید و سادگی نکنید؛ با یک لقب گول نخورید و پشت صحنه را ببینید و فرقان داشته باشید که به دام این‌ها نیفتید.

 شورای نگهبان نقش سربازان تنگه احد را دارد

حجت الاسلام قوامی راه علاج را بصیرت مردم و رسالت شورای نگهبان دانست و خاطرنشان کرد: ما از شورای نگهبان درخواست داریم که شما در تنگه احد قرار دارید و همانطور که علایمی از شما به گوش می‌رسد که قاطع هستید، فردا مانند جنگ احد نشود که تنگه را رها کنید و انقلاب مجروح بدهد بلکه باید تمام کسانی که در فتنه نقش داشتند را رد صلاحیت کنید.

 تقوا سبب ایجاد بصیرت است
امام جمعه پردیسان در خطبه اول با اشاره به آیه 29 سوره انفال، اظهار داشت: در این آیه واژه فرقان واژه‌ای کلیدی است که به معنی بصیرت است و مردم ما هم این بصیرت را هم در 9 دی و هم در 19 دی از خود نشان دادند و باعث شد که این دهه را دهه بصیرت نامگذاری کنند.

 وی تقوا را عامل ایجاد بصیرت در انسان دانست و افزود: خداوند در این آیه تقوا را مانند نوری که دلهار ا روشن می‌کند و گناهان را از بین می‌برد و موجب آمرزش انسان در آخرت می‌شود معرفی می‌کند که خداوند بریا کسی که تقوا دارد فرقان را قرار می‌دهد که همان بصیرت است.

 حجت الاسلام قوامی کارکرد فرقان را در فتنه و آشوب دانست و ابراز داشت: فرقان به انسان قدرت تشخیص می‌دهد تا در غبار مانند مه شکن عمل کند و راه را به درستی تشخیص دهد و از همین جهت است که حضرت علی(ع) در خطبه 189 نهج البلاغه تقوا را مانند شوینده ای معرفی می‌کنند که همه چیز را شفاف می‌کند.

 وی لازمه تشخیص راه درست را داشتن بصیرت دانست و یادآور شد:امروز برخی افراد از کلماتی مانند بصیرت و فتنه خوششان نمی‌آید و حاضر نیستند آنه را به زبان بیاورند در حالی که ما از این دو کلمه بسیار خوشمان می‌آید و بصیرت را برای گرفتار نشدن در فتنه لازم می‌دانیم.

 عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) فرقان را به دو نوع انفسی و آقاقی تقسیم کرد و گفت: فرقان انفسی عقل انسان است؛ در صورتی که عقل انسان در چارچوب هواهای شیطانی و دنیایی نباشد می تواند راه را بشناسد و حق را از باطل و عدل را از ظلم تشخیص دهد و فرقان آفاقی پیامبر(ص) و ائمه(ع) هستند؛ یک رهبر خوب فرقان و شاخص است و در شب‌های تاریک آن رهبر ماننند فانوسی در دریا راه را نشان می‌دهد و فرقان آفاقی دیگر قرآن است.

 وی ترکیب فرقان انفسی و آفاقی را موجب سعادت بشر دانست و افزود: اگر تقوا داشته باشیم فرقان انفسی و آفاقی با هم ترکیب خواهند شد و از خدا می خواهیم که مارا به سلاح فرقان که عامل تشخیص دهنده حق از باطل است مجهز کند.

 

منبع: رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com