کد خبر ۳۳۹۵۷ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
مدیرکل استاندارد:

حدود یک ششم واحدهای تولیدی قم مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند

مدیرکل استاندارد قم گفت: این استان نزدیک به دو هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که حدود 300 واحد آن مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، منصور فرزانه عصر سه شنبه در حاشیه بازدید یک هیات پاکستانی از کارخانه های شرکت لینا نیک در شهرک صنعتی شکوهیه قم به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در استان قم، حدود 20 آزمایشگاه فنی استاندارد داریم که سه آزمایشگاه در زمینه مواد غذایی فعال هستند.


وی اعلام کرد که این اداره کل درچارچوب مقررات سازمان ملی استاندار ایران واحدهای تولیدی و صنعتی استان را تحت نظارت کیفی خود دارد و در طول سال چهار بار از کارخانه ها بازرسی به عمل می آورد و بر اساس قوانین این سازمان به محصول های شرکت ها علامت استاندارد اعطا می کند.


وی گفت: مدیران کیفیت کارخانه ها نماینده این اداره کل هستند که به صورت مستمر آموزش می بینند و صلاحیت آنها نیز توسط این اداره کل تایید می شود و به صورت تمام وقت باید بالای سر خط تولید حضور داشتنه باشند و مدیریت تولید کیفیت را اداره کنند.


فرزانه، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر هیات پاکستانی به استان قم گفت: این دعوت به منظور عقد یک تفاهم نامه بین ایران و پاکستان توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شد و با توجه به درخواست این هیات برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بازدید از واحدهای صنعتی قم به این استان نیز سفر کردند.


وی گفت: پیشنهاد ما این بود که به جهت حمایت از تولیدات استان و بازکردن بازارهای خارجی برای تولیدکنندگان قم این هیات بازدیدی از واحدهای صنعتی و تولیدی در این استان داشته باشد و با ظرفیت ها و توانمندی های استان قم آشنا شوند.


وی افزود: به هرحال حضور هر هیات خارجی به ویژه این هیات که از سازمان استاندارد پاکستان است، هنگامی که با توانمندی ها و کیفیت کالاهای ایرانی آشنا می شوند، به نوعی پیام امکان صادرات تولیدات داخلی را به کشور خود می برند و این برای رشد و توسعه صنعت و اقتصاد استان بسیار سودمند است.


وی گفت: در این بازدیدها اداره کل استاندارد قم فرایندها و رویه های استانداردسازی و نظارت های کیفی بر محصولات و خدمات مشمول استاندارد اجباری را در استان برای این هیات تشریح کرد و هیات پاکستانی نیز نقطه نظراتی داشت که از آن استفاده کردیم.


در این بازدید، محمد علی شجاعی مشاور عالی سازمان ملی استاندارد ایران، سعید حسنی کارشناس بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران و منصور فرزانه مدیرکل، سعید پروانه معاون ارزیابی انطباق و فاطمه عاملی رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان قم این هیات را همراهی می کردند.


استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، سلفچگان، محمود آباد، چاپ و نشر، الغدیر نمونه کشوری، قنوات و تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که شهرک صنعتی شکوهیه در کیلومتر 12 جاده قدیم قم – تهران قرار دارد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com