کد خبر ۳۳۹۶۳ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
15 بهمن ماه سال جاری؛

جشنواره هنرهای آسمانی در قم برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی از ارسال بیش از یک هزار اثر از حوزویان سراسر کشور به این دبیرخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار در نشستی خبری با اصحاب رسانه به موضوع جشنواره هنر آسمانی پرداخت و گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه با هدف تشویق و آشنایی حوزویان با موضوع هنر و معرفی آثار هنری آنان و همچنین استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم دینی این جشنواره را برگزار خواهد کرد.


وی اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما، مرکز نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، و ... با موضوع شعر، داستان و پژوهش برگزار می گردد.


مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی ابراز داشت: حوزویان تا پایان آذرماه سال جاری می توانستند آثار خود را به دبیرخانه ارسال نمایند که بحمدالله تا پایان زمان تعیین شده، بیش یک هزار اثر به دبیرخانه رسیده است.


معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: 226 اثر در بخش داستان، 142 اثر در بخش پژوهش و 596 اثر در بخش شعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.


حجت الاسلام والمسلمین ملک دار تصریح کرد: بر اساس تفکیک جنسیت، 250 برادر و 185 خواهر از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده اند.


مسئول دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی بیان داشت: آثار ارسالی در 3 مرحله داوری شده و ان شاءالله تا دهم بهمن ماه به پایان رسیده و افراد برگزیده انتخاب خواهند شد.


معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این مطلب که این جشنواره در 15 بهمن ماه سال جاری در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این جشنواره در دو نوبت صبح و عصر با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری برگزار می گردد.


حجت الاسلام والمسلمین ملک دار افزود: در نوبت بعدازظهر نشست های تخصصی شعر و داستان برگزار و در پایان از محضر یکی از شخصیت های برجسته حوزوی استفاده و اهداء جوایز خواهیم داشت.


وی ابراز داشت: به دلیل تقارن برگزاری جشنواره در بهمن ماه و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه آثار هنری حوزویان را نیز در کتابخانه جدید آستانه حضرت فاطمه معصومه(س) در کنار این جشنواره خواهیم داشت.


مسئول دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی خاطرنشان ساخت: ان شاءالله مجله تخصصی نیز به منظور ارتباط با هنرمندان حوزوی و اشاعه مباحث هنر از سوی حوزه از طرف این دبیرخانه به چاپ خواهد رسید.

 

منبع: خبرآنلاين

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com