کد خبر ۳۴۰۴۴ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۴
معاون شهردارقم خبرداد:

برآورد ۵۰ میلیاردتومانی هزینه تقاطع کمربندی امام علی(ع) و عماریاسر

معاون شهردارقم با اشاره به اینکه برای پروژه تقاطع کمربندی امام علی (ع) و عماریاسر ۵۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است، از اتمام این پروژه تا نیمه اول سال ۹۵ خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علیرضا قاری قرآن با اشاره به اجرای عملیات عمرانی تقاطع کمربندی امام علی (ع) و عماریاسر، اظهار داشت: عملیات اجرایی تقاطع عماریاسر و امام علی (ع) حدود یک ماه است که آغاز شده و در حال حاضر مشغول به کار است.

معاون امور زیربنایی و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مرتبط با رینگ اصلی شهراست، افزود: این پروژه در واقع کمربندی امام علی (ع) را به عماریاسر وصل می‌کند که در امتداد آن هم تقاطع سه سطحه 15 خرداد قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: احداث جاده دسترسی کمربندی امام علی (ع) تکمیل شده و پیمانکار در حال حاضر در حال آماده سازی جاده دسترسی و انحراف مسیر است.

قاری قرآن از شروع عملیات اجرایی پل اصلی این پروژه در روزهای آتی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این پل که روگذری در امتداد بزرگراه امام علی (ع) است از طی روزهای آینده آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی شهرداری تا نیمه اول سال 95 تکمیل می‌شود.

معاون امور زیربنایی و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه در طراحی پروژه تقاطع امام علی و عماریاسر سعی شده که حداقل تعارض را با تاسیسات آب، گاز و مخابرات داشته باشیم، عنوان کرد: این پروژه به گونه‌ای طراحی شده است که معارضات تاسیساتی به ترتیبی رفع شود و این پروژه یکی از پروژه‌هایی خواهد بود که کمترین معارض را دارد.

معاون امور زیربنایی و شهرسازی شهرداری قم از برآورد 30میلیارد تومانی هزینه‌های این پروژه خبرداد و گفت: این میزان تنها برای ساخت خالص خود پروژه است، بخشی تملک داخل محدوده و بخشی تملک خارج محدوده داریم که آن هم حدود 20 میلیارد تومان هزینه دارد که در مجموع پیش بینی این است که این طرح حدود 50 میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

قاری قرآن با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه هم از منابع شهری شهرداری تأمین می‌شود، تصریح کرد: محدوده این پروژه در رینگ کمربندی بوده و در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی است اما با توجه به اینکه نتیجه آن کاملاً مربوط به داخل شهر و شهرداری می‌شود و با توجه به اینکه دولت نمی‌تواند هزینه‌های این پروژه را برعهده بگیرد شهرداری صددرصد اجرای این پروژه را بر عهده گرفته است.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com