کد خبر ۳۴۱۰۶ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
رئیس کمیسیون زیربنایی شورای شهر قم:

حفظ پهنه‌های ویلایی شهر قم در دستور کار است

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم گفت: بحث حفظ پهنه‌های ویلایی در شهر قم یکی از مهم‌ترین امور است که مورد توجه قرار گرفت و برنامه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مصطفی سعادت طلب  دریکصد و شصت و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که شامگاه یکشنبه با حضور استاندار، شهردار، فرماندار و معاون عمرانی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بعد از اینکه به عنوان نماینده مردم شهر انتخاب می‌شویم به بررسی امور در تخصص ها و امور مختلف می پردازیم، اظهار داشت: در بررسی اولیه که در امور زیربنایی انجام دادیم، سعی کردیم پروژه‌های اصلی را شناسایی کنیم و شهرداری رابرای به ثمر رساندن این پروژه ها کمک کنیم.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم افزود: یکی از مشکلات اصلی شهر قم این است که شبکه دسترسی شهر قم کامل نیست و برخی از شوارع که از آن غفلت شده بود که خوشبختانه اخیرا مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد ساختمان‌های شهر بود، خاطرنشان کرد: این مسئله در طرح تفصیلی مورد بررسی قرار گرفته  که اتفاق خوبی  در این زمینه صورت گرفته است.

سعادت طلب افزود: بحث حفظ پهنه‌های ویلایی در شهر قم یکی از مهم ترین امور است که مورد توجه قرار گرفت و برنامه هایی برای آن در نظر قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون زیربنایی شورای شهر قم  با اشاره به اینکه در قانون و شورای بافت باید بافت ارزشمند را در شهر قم حفظ کنیم، عنوان کرد: متاسفانه این بافت تاریخی و فرسوده در استان قم با یکدیگر هم پوشانی دارند و این بناها را بعضا با هم اختلاط کرده ایم که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله کنترل ساخت و ساز از نظر تراکم و سیما و منظر شهری، خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی یکی دیگر از بحث هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، استان قم بر خلاف شهرهای دیگر سکونتگاه‌های غیر رسمی زیاد ندارد بلکه سکونتگاه‌های نابسامان دارد که نیاز به اقدامات ویژه‌ای در راستای سازماندهی این سکونتگاه‌ها دارد.

سعادت طلب تصریح کرد: باید سازمان‌هایی که در هسته مرکزی شهر خدمت می‌کنند را حمایت کنیم تا بتوانیم وحدت در شهر را  به نمایش بگذاریم و لازم است این هماهنگی در حوزه مرکزی شهر به وجودآید.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com