کد خبر ۳۴۱۰۳ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
معاون استاندار قم:

برخورد با تخلفات شهری قم در قالب کمیسیون ماده ۱۰۰ انجام شود

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه تخلفات شهری امروز در قم بسیار گسترده شده است، گفت: باید برخورد با این تخلفات در قالب کمیسیون ماده صد صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محسن بهشتی در یکصد و شصت و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که با حضور استاندار، شهردار و فرماندار قم برگزار شد با ارائه درخواست‌هایی از نمایندگان مردم در شورای شهر، اظهار داشت: در دی ماه گذشته ضوابط اجرایی برای بهبود سیما و منظر شهری مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد اما هنوز اجرای آن را در شهر نمی‌بینیم که نیازمند توجه ویژه شورای شهر و شهرداری است.

معاون عمرانی استانداری قم با تاکید بر اهمیت مقابله با تخلفات ساختمانی، افزود: بحث تخلفات شهری امروز پیشرفت کرده و به حد طبقه رسیده است، باید هماهنگی کمیسیون ماده صد صورت بگیرد و با این تخلفات به درستی برخورد شود.

وی با اشاره به درخواست واگذاری 30 هکتار زمین سکونتگاه‌های غیررسمی به شهرداری قم، خاطرنشان کرد: درخواست این مسئله را به وزارت‌خانه دادیم اما ضوابط اجرایی اجازه این کار را به ما نمی‌داد و چندین راه را رفته‌ایم به نتیجه‌ای نرسیدیم.

بهشتی عنوان کرد: بعد از 8 سال که نتوانسته‌ایم کاری را به پیش ببریم به این نتیجه رسیده‌ایم که دولت نمی‌تواند زمینی را به اسم شهرداری‌ها بزند اما می‌توند 10 درصد آن را به شهرداری بدهد.

معاون عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: باغی 5 هکتاری در پردیسان برای ایجاد فضای سبز به شهرداری می‌دهیم و قرار شد که فضای این 5 هکتار را خارج از محدوده شهر قرار دهیم.

وی با انتقاد از اینکه در تراکم شهری اشتباهات بدی را انجام داده‌ایم، افزود: باید به سمت طرح تفصیلی جدید برویم و فضای بازآفرینی را ایجاد کنیم.

بهشتی با انتقاد از اینکه برای پلاک‌های تجاری پردیسان دیر شروع کردیم، بیان کرد: 3 مرتبه در راه و شهرسازی ارزیابی قیمت انجام شد و در خواست دادیم به‌جای اینکه 10‌درصد نقد پرداخت کنیم، 5‌درصد را نقد و مابقی را 10 ساله به‌صورت اقساطی پرداخت کنیم.

معاون عمرانی استانداری قم با ارائه پیشنهادی که به صورت فصلی و ماهانه با موضوعات خاص جلسات شورای شهر قم با استانداری گذاشته شود، عنوان کرد: باید در این‌گونه جلسات به بررسی مسائل مختلف بپردازیم تا با همفکری به تصمیم درست برسیم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com