کد خبر ۳۴۱۲۶ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
دبیر ستاد انتخابات استان قم:

رسانه ها شور و نشاط سیاسی را در جامعه ترویج دهند

فرماندار قم با بیان این که رسانه های دولتی حق تبلیغ از هیچ شخصی را ندارند؛ گفت: وظیفه مطبوعات سنگین است و آنها می توانند حماسه ای در انتخابات به پا کنند و آن ها باید در فضای پیش رو شور و نشاط را برقرار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رضا سیار فرماندار و دبیر ستاد انتخابات استان قم پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی نقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در انتخابات که در سالن همایش های شهید آوینی این اداره برگزار شد، اظهار داشت: مرحله صلاحیت سنجی در هیأت نظارت هنوز در حال انجام هست و به پایان نرسیده است؛ اما در هیأت نظارت استان هم نتایج اعلام شده  و کسانی که رد شده بودند با مستندات و دلایل پذیرفته نشدنشان نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به بیان وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد در نظارت بر اصحاب رسانه، ابراز داشت: در این روزها برخی رسانه های نوشتاری یک سری رفتارهای غیر عادی دارند که برای برخورد با آنها مسیر قانونی خود را طی می کنیم؛ ولی آنچه مهمتر است فضای مجازی است که در این فضا اداره کل ارشاد و دستگاه های مرتبط وظیفه دارند تا جلوی سوء استفاده ها گرفته شود و جلساتی هم دراین رابطه تشکیل شده است، بنابراین همان پیگیری مطبوعات نوشتاری در فضای مجازی هم باید باشد.

فرماندار قم افزود: اگر در روزهای آینده برخوردی با کسی در این فضا صورت گرفت، جای اعتراض نباشد؛ چرا که تا 29 بهمن به کسی حق تبلیغ داده نشده است و از طرفی نحوه تبلیغات مجاز در قالب دستور العمل های مجاز به چاپ خانه ها اعلام شده است که رعایت آن برای همه لازم است.

وی با بیان این که رسانه های دولتی حق تبلیغ از هیچ شخصی را ندارند؛ خاطرنشان کرد: وظیفه مطبوعات سنگین است و آنها می توانند حماسه ای در انتخابات به پا کنند و آن ها باید در فضای پیش رو شور و نشاط را برقرار کنند.

سیار ابراز داشت: مطبوعات و رسانه ها از پرداختن به خط مشی رهبر معظم انقلاب نیز غافل نباشند مخصوصا با فضایی که به جهت توافق هسته ای به وجود آمده است بیشتر می تواند فضای نشاط و تشویق را برای حضور مردم انتخابات فراهم کنند.

 

منبع: رسانيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com