کد خبر ۳۴۱۳۹ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶

مردم قم پیاده به زیارت مسجد مقدس جمکران می‌روند

زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س)، هم‌زمان با روز ملی هوای پاک و نخستین پویش مردمی «سه شنبه‌های بدون خودرو»، پیاده به زیارت مسجد مقدس جمکران می‌روند تا ولادت امام حسن عسگری(ع) را به فرزند بزرگوارشان تبریک بگویند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، نخستین پویش مردمی «سه‌شنبه‌های بدون خودرو»، امروز عصر با تجمع زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) در بلوار پیامبر اعظم(ص) و پیاده‌روی به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز می‌شود.

این طرح خودجوش مردمی که از سوی برخی تشکل‌های زیست محیطی کشور آغاز شده است، مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و هم‌زمان با روز ملی هوای پاک به همت جمعی از تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی استان در قم به اجرا در می‌آید.

در هفته اول از اجرای طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در قم که با روز ملی هوای پاک و میلاد باسعادت امام حسن عسگری(ع) مصادف شده است، اقشار مختلف مردم جهت عرض تبریک به حضرت ولی‌عصر(عج) از ساعت ۱۵ در ابتدای مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تجمع کرده و با پای پیاده به مسجد مقدس جمکران مشرف می شوند.

گفتنی است، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی و معاونت جوانان هلال احمر استان در بعد از ظهر روز ۲۹ دی ماه چادرهایی را در مسیر پیاده‌روی زائران جمکران برپا کرده و خدمات فرهنگی را به ویژه برای کودکان و نوجوانان ارایه می‌دهد.

 

منبع: قم نگار

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com