کد خبر ۳۴۲۱۰ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲
رئیس هیئت کاراته استان قم مطرح کرد

کاراته قم در آستانه کسب نخستین مدال برون‌مرزی سال 2016

رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: امیر مهدی‌زاده تنها نماینده کاراته قم در پیکارهای مرحله نخست لیگ جهانی کاراته در سال جدید است و با توجه به شرایط جسمانی بسیار خوب و روحیه بالایی که دارد از شانس‌های اصلی کسب مدال این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علیرضا برخورداری اظهار کرد: امیر مهدی‌زاده تنها نماینده کاراته قم در پیکارهای مرحله نخست لیگ جهانی کاراته در سال جدید میلادی است و با توجه به شرایط جسمانی بسیار خوب و روحیه بالایی که دارد از شانس‌های اصلی کسب مدال این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

وی ابراز کرد: مسابقات لیگ جهانی کاراته به واسطه حضور چهره‌های سرشناس از کشورهای مختلف و همچنین در سالی که قرار است پیکارهای کاراته قهرمانی جهان به انجام برسد، امسال قطعا از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود و بهترین‌ها برای نشان دادن توانمندی خود در این لیگ حضور می‌یابند.

رئیس هیئت کاراته استان قم تصریح کرد: سطح این رقابت‌ها آنقدر بالا است که دست‌کمی از مسابقات جهانی ندارد و نفراتی که در این پیکارها به میدان می‌روند با توجه به رتبه کسب شده، رتبه خود را در رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته افزایش خواهند داد.

وی در ادامه با بیان اینکه کاراته‌کاهای ملی‌پوش کشورمان روز پنجشنبه اول بهمن ماه عازم پیکارهای مرحله نخست لیگ جهانی کاراته می‌شوند، بیان کرد: برای شرکت در لیگ جهانی، کاراته‌کاهای مرد و زن کشورمان بامداد پنجشنبه عازم پاریس خواهند شد.

برخورداری عنوان کرد: علیرضا سلیمانی سرمربی سابق تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران، به عنوان سرپرست فنی در کنار تیم اعزامی به این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پس از گرفتن روادید کاراته‌کاهای ملی‌پوش تیم کشورمان با ترکیب امیر‌ مهدی‌زاده، حمیده عباس‌علی، زهره برزگر و فاطمه صادقی در دو بخش کاتا و کومیته مردان و زنان برای شرکت در نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال 2016 اعزام خواهد شد.

رئیس هیئت کاراته استان قم با اشاره به خاطره خوب کاراته قم از برگزاری رقابت‌های جهانی در کشور فرانسه، تصریح کرد: در سال 2012 امیر مهدی‌زاده نخستین حضور خود در مسابقات جهانی را در شهر پارس فرانسه تجربه کرد و با کسب مدال طلا برای ورزش کشورمان و استان قم افتخارآفرین شد.

وی با بیان اینکه تیم ملی ایران بامداد پنجشنبه اول بهمن ماه تهران را ترک می‌کند و از طریق دوحه عازم پاریس می‌شود، عنوان کرد: در ترکیب تیم ملی نفرات دیگری همچون ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، سعید احمدی و بهمن عسگری نیز حضور دارند در حالی که این نفرات قبلا عازم فرانسه شده‌اند تا پیش از حضور در رقابت‌ها مرحله نخست لیگ جهانی در کمپ تمرینی حضور یابند.

برخورداری افزود: در حالی که جواد سلیمی به عنوان تنها نماینده داور کشورمان در این رقابت‌ها قضاوت خواهد کرد، مرحله نخست مسابقات لیگ جهانی کاراته در سال 2016 روزهای دوم تا چهارم بهمن ماه برگزار خواهد شد و بعد از پایان این رقابت‌ها، تیم ایران بامداد روز سه‌شنبه ششم بهمن ماه به کشور بازی می‌گردد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com