کد خبر ۳۴۲۲۷ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
از سوي سردار کاظم مجتبایی عنوان شد:

300 نفر از اراذل واوباش درقم دستگیر شدند

کشف تعداد زیادی از خودروهای سرقت شده و استرداد آن به مالباختگان و دستگیری بیش از 20 سارق خودرو به همراه مالخران و همچنین کشف و منهدم کردن باندهای قاچاق مواد مخدر و دستگیری بیش از 300 نفر اراذل و اوباش و قاچاقچیان از مواردي بود كه سردار مجتبايي به آن ها اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی روز چهارشنبه در جلسه جنگ نرم با حضور روسای پلیس های تخصصی درقم ، افزود: همان طوری که دشمن در فضای سایبر و شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار اخبار واهی و به هم زدن بعضی فضای اجتماعی می کند پلیس هم به دنبال هم افزایی درون سازمانی و هماهنگی برای اطلاع رسانی به موقع به عموم مردم است.


وی ضمن اعلام اینکه فعالیت های پلیس فتا در زمینه کشف و دستگیری مجرمان فضای سایبر به صورت گزارش خبری تولید و از سیمای استان پخش می شود، گفت: پلیس با افتتاح استودیو خبر قصد آن دارد که عملیات های خود را با تصویربرداری و مستندسازی به موقع به صورت گزارش خبری به سمع و نظر مردم برساند.


فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: چنانچه این برنامه ها به طور مستمر ازطریق سازمان صدا و سیما پخش شود، درشبکه های اجتماعی، خبرهای غیرواقعی توفیقی نخواهد داشت.


مجتبایی بر ضرورت جریان شناسی توسط پلیس تاکید و تصریح کرد: شناخت جریان های فکری به پلیس کمک می کند تا با هوشیاری اقدام های فضای سایبر را رصد و برای آن برنامه ریزی کند.


وی ضمن هشدار به کسانی که خریدهای اینترنتی می کنند، گفت: سارقانی هستند که اجناس سرقتی خود را توسط تارنماهای تجاری در معرض فروش می گذارند که پلیس در این زمینه پیگیر است و تاکید می شود هموطنان هیچ خریدی را بدون سند و مشخص بودن نام صحیح مالک و یا نشانی و شرکت به ثبت رسیده انجام ندهند و از صحت و سقم کالای مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند.


مجتبایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توفیقات خوبی پلیس طی ماه های اخیر به دست آورده است که از جمله می توان به دستگیری قاتل، سارقان حرفه ای، کشف تعداد زیادی از خودروهای سرقت شده و استرداد آن به مالباختگان و دستگیری بیش از 20 سارق خودرو به همراه مالخران و همچنین کشف و منهدم کردن باندهای قاچاق مواد مخدر و دستگیری بیش از 300 نفر اراذل و اوباش و قاچاقچیان اشاره کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com