کد خبر ۳۴۳۳۳ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
مدیرکل ارشاد قم:

نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در قم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی در سال 95 خبر داد و گفت: این جشنواره برای نخستین بار در تالار مرکزی شهر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‌الاسلام عباس دانشی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان سیاست‌گذاری و ستاد برگزاری و کمیته‌های نخستین جشنواره مد و لباس استان قم که در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد:‌ قم شهری است که ویژگی‌های منحصر به فردی در زمینه‌های گوناگون دارد به همین دلیل دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه استان قم در زمینه سیاست‌گذاری و اثربخشی سیاست‌های فرهنگی جامعه تاثیر بسزایی دارد،‌ تصریح کرد: ‌استان قم در عرصه فرهنگ عفاف و حجاب باید پیشگام باشد که در این زمینه می‌توانیم در نخستین جشنواره مد و لباس که در نیمه دوم فروردین ماه در قم برگزار می‌شود از همه توان مجموعه‌های گوناگون فکری،‌ فرهنگی و هنری بهره ببریم و موفق عمل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین بر ضرورت تدوین نقشه راه به صورت کاربردی در حوزه مد و لباس تاکید و تصریح کرد: این حوزه دارای مباحث فرهنگی پرشماری است که همه اعضای کارگروه باید به آن اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه چندین دستگاه و نهاد در برگزاری این جشنواره با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مشارکت دارند، گفت: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور بانوان استانداری قم،‌ اداره کل آموزش و پرورش استان قم، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم،‌ صدا و سیمای مرکز قم،‌ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، اصناف و اتحادیه‌های تولیدکنندگان پوشاک استان قم با این اداره کل همکاری می‌کنند.

دانشی اضافه کرد: اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از دستگاه‌هایی هستند که در برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مشارکت دارند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش بود که این جشنواره را در اسفند ماه سال جاری برگزار کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ایام مصادف با ایام شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) است تصمیم گرفته شد که نخستین جشنواره مد و لباس،‌ نیمه دوم فروردین ماه در تالار مرکزی شهر برگزار شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com