کد خبر ۳۴۳۶۹ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴

تهیه بانک اطلاعات ورزشکاران شهید و ایثارگر قم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به شناسایی 260 خانواده شهید ورزشکار در این استان، از تهیه بانک اطلاعات مربوط به شهدا و ایثارگران قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حسن عابدی روز دوشنبه در جلسه کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم در سالن جلسات بنیاد شهید قم، اظهار داشت: در سایت اداره کل ورزش و جوانان، پوشه ای تعبیه و تمامی مشخصات مربوط به شهدای ورزشکار استان در آن قرار داده شده است.


وی با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان قم در راستای تکریم خانواده شهدای ورزشکار به عنوان یکی از وظایف و رسالت های خود در طول سال جاری اقدام های قابل توجهی را انجام داده است، تصریح کرد: بازدید و تکریم از حدود 60 خانواده شهید ورزشکار و ایثارگر، نامگذاری 15 ورزشگاه تازه احداث شده به نام شهیدان ورزشکار و نصب المان و تصاویر این شهدا در سالن های ورزشی، بخشی از این اقدام هاست.


وی با اشاره به غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا با حضور مسئولان استانی، ورزشکاران و قهرمان در مناسبت های مختلف سال، خاطرنشان کرد: دیدار خانواده معظم شهدا با علما و مراجع تقلید، نمایندگان مجلس، وزیر ورزش و جوانان و همچنین جمع آوری و نشر آثار شهدای ورزشکار در قالب عکس و کتاب از دیگر اقدام هایی است که در راستای گرامیداشت شهدا و ایثارگران و همچنین خانواده آنها به همت این اداره کل انجام گرفته است.


عابدی با اشاره به ساخت و تولید مستند شهدای ورزشکار از جمله اقدام های دیگر اداره کل ورزش و جوانان قم در حوزه تکریم شهدا در سال 94 گفت: راه اندازی صندوق ایثار در جهت حمایت های مادی و معنوی از یادگاران عرصه های دفاع مقدس و همچنین تجلیل از فرزندان نمونه شهدا و جانبازان در مقاطع مختلف تحصیلی نیز بخشی دیگر از این اقدام ها به شمار می آید.


وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای ایام الله دهه مبارک فجر، نامگذاری مسابقه های مختلف ورزشی به نام شهدا و فضاسازی و تبلیغات محیطی را از جمله آن برشمرد و افزود: برگزاری یادواره شهیدان ورزشکار، غبار روبی مزار شهدا، اجرای مراسم خاطره گویی توسط جانبازان ورزشکار و دیدار و تجلیل از خانواده معظم شاهد و ایثارگر ورزشکار از جمله برنامه های این ایام خواهد بود.


مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به برگزاری یک برنامه ورزش همگانی در روز 14 بهمن ماه جاری در ورزشگاه 600 نفری شهید رضائیان قم، آن را از دیگر برنامه های دهه فجر ذکر کرد و افزود: این مسابقات در رشته های دارت، ویلچر رانی، بسکتبال، طناب کشی، تنیس روی میز و فوتبال دستی برگزار می شود که به نفرات برتر هر رشته جوائزی اهدا خواهد شد.


عابدی اضافه کرد: مهمترین برنامه این اداره کل در دهه فجر حضور در راهپیمایی 22 بهمن خواهد بود، که با حضور پرشور ورزشکاران استان همگام با سایر قشرهای جامعه انجام می شود.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com