کد خبر ۳۴۹۱۳ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
معاون استاندار:

اکیپ های امدادیبرای خدمت رسانی به مسافران نوروز 95 در محورهای قم مستقر می شوند

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: اکیپ های امدادی، راهداری، پلیس راه و دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروز 95 با آمادگی لازم در راه های ارتباطی استان مستقر می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان از آمادگی دستگاه های اجرایی، امدادی و پلیس راه برای خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروز 95 خبر داد و افزود: این اکیپ ها برای خدمت رسانی به مردم در محورهای مواصلاتی استان مستقر خواهند شد.


وی همچنین گفت: نقاط حادثه خیز راه های استان باید در مدت زمان اندک باقی مانده با استفاده از GIS شناسایی و نسبت به ایمن سازی آنها پیش از آغاز سفرها اقدام شود که برای این منظور کمیته ای برای شناسایی این نقاط تشکیل شده است و تصمیم های آن به منزله مصوبه این کمیسیون خواهد بود.


وی در ادامه بر لزوم ایجاد مجتمع های خدمات بین راهی، احداث مسجد و نمازخانه در محور قم - گرمسار تاکید کرد.


رئیس پلیس راه استان قم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آمار تصادف ها از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه گفت: در این مدت آمار تصادف های جاده ای در استان بیش از 10 درصد کاهش داشته است.


سرهنگ اردشیر جمشیدی راد اصلی ترین علت تصادف ها را سرعت غیر مجاز با 31 درصد عنوان کرد و افزود: سبقت غیر مجاز و خواب آلودگی رانندگان در رتبه های بعدی علل تصادف ها قرار دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com