کد خبر ۳۴۴۷۷ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۴
رئیس هیئت تکواندو استان قم:

سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه اولویت اصلی برای پیشرفت تکواندو قم است

رئیس هیئت تکواندو استان قم گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این هیئت برای تحول و تداوم پیشرفت تکواندو قم سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمد جمشیدی اظهار کرد: در قم استعدادهای زیادی در رشته ورزشی تکواندو وجود دارند که زیر نظر مربیان با دانش این رشته پرورش یافته و پشتوانه تمام رده‌های سنی هیئت تکواندو قم برای حضور موفق در لیگ و پیکارهای قهرمانی کشور هستند.

وی ادامه داد: برگزاری نخستین دوره مسابقات لیگ تکواندو خردسالان باشگاه‌های استان قم در سال جاری و حضور موفق تیم تکواندو خردسالان قم در این جام ، هیئت تکواندو را به برنامه‌ریزی برای برگزاری لیگ این رده سنی در سطح باشگاه‌های قم ترغیب کرد.

رئیس هیئت تکواندو استان قم افزود: تیم قم در نخستین دوره مسابقات لیگ تکواندو خردسالان باشگاه‌های کشور رتبه ششم را کسب کرد اما با توجه به اینکه فدراسیون نیز نخستین تجربه برگزاری این رقابت‌ها را داشت ما از عملکرد تیم قم راضی هستیم.

وی یاد آور شد: قم در تکواندو توانمندی‌های بسیار بالایی دارد و این را تکواندوکاران قم در سال 1393 با کسب پنج مدال از مسابقات قهرمانی کشور ثابت کردند، مدال‌هایی که در دو وزن رنگ طلایی داشت و در سه وزن دیگر به رنگ برنز قم را در بین یکی از استان‌های برتر کشور قرار داد.

جمشیدی بیان کرد: ما سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه را اولویت اصلی فعالیت خود برای موفقیت تکواندو قم در آینده قرار داده‌ایم، ما مربیان با دانش و توانمندی داریم که با استفاده از قابلیت‌های آنها می‌توانیم بهترین‌ها را به سطح اول تکواندو کشور معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تکواندو قم توانمند است زیرا امسال در ترکیب تیم ملی نوجوانان اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا دو نماینده داشت، علی چهر‌قانی عضو تیم ملی در این رقابت‌ها بود و روح‌الله رضاپور نیز نماینده مربیان قم در کادر فنی تیم ملی نوجوانان محسوب می‌شد.

رئیس هیئت تکواندو استان قم ابراز کرد: البته  از سال 2006 تا کنون نتوانسته‌ایم به مدال جهانی تکواندو دست یابیم، در حالی که در آن سال تکواندوکار مستعدی همچون سیدمحمد رفیعی توانست در رقابت با برترین‌های جهان نام قم را در سطح اول تکواندو جهان بلند آوازه کند

وی تاکید کرد:‌ رفیعی اکنون در رده سنی بزرگسالان عضو تیم تکواندو استان قم در مسابقات قهرمانی کشور است و سال گذشته در اسفند ماه توانست در مسابقات بین‌المللی هلند به مدال نقره دست یابد و یکی از امیدهای تکواندو قم برای گرفتن سهمیه المپیک بود.

جمشیدی در ادامه به وضعیت تیم‌های قمی حاضر در مسابقات لیگ‌های برتر نوجوانان و بزرگسالان باشگاه‌های کشور نیز اشاره کرد و افزود: تیم تکواندو نوجوانان یاسین‌پیشرو قم در پیکارهای لیگ برتر نوجوانان باشگاه‌های کشور هم اکنون رتبه سوم را در اختیار دارد و دارای شانس قهرمانی است.

وی خاطرنشان کرد: تیم تکواندو رده سنی بزرگسالان باشگاه یاسین‌پیشرو نیز به نمایندگی از قم در رقابت‌‌های لیگ تکواندو باشگاه‌های برتر کشور حضور دارد و هم اکنون در مکان ششم است و چنانچه توان خود را به کار بگیرد از شانس‌های گرفتن یکی از سکوهای اول تا سوم لیگ برتر به شمار می‌رود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com