کد خبر ۳۴۵۵۹ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰

برنامه‎های کمیته دانشجویی بزرگداشت دهه فجر قم اعلام شد

سومین نشست کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی روز یکشنبه در دانشگاه قم برگزار و برنامه‎های کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمد ابراهیم فقیه زاده، رییس کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم در این مراسم، با بیان اینکه دانشگاه های استان قم ظرفیت‎ بالایی دارند و باید الگوی تمام دانشگاه‎های کشور باشند،گفت: میزان حساسیت سیاسی دانشجویان در قم باید به نسبت دانشجویان کشور ارتقا یابد.

رییس کمیته دانشجویی بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دانشجویان بسیار خوبی در قم پرورش یافتند ولی محل بروز و ظهور فعالیت‎های فاخر آنها در خارج از قم است که بخشی از آن به دلیل کم کاری فرهنگی در دانشگاه‎ها است که امیدواریم این کمبودها در آینده نزدیک از بین برود.

فقیه زاده خاطرنشان کرد: حساسیت‎های دهه فجر امسال به خصوص پس از مساله برجام و مباحث سیاسی حساس منطقه(تهدیدهای بالقوه علیه نظام اسلامی) و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به حدی است که باید برنامه ریزی‎های دقیقی برای برگزاری برنامه‎های این حوزه انجام شود.

وی تاکید کرد: از دیگر سوی باید این فعالیت‎ها، به حدی قوی باشد که برای تمام استان‎های کشور الگو باشد.

فقیه زاده اظهارکرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر بیش از 75 برنامه برگزار می شود؛ بهره برداری از پروژه‎های عمرانی دانشگاهی در استان به مناسبت دهه فجر از دیگر برنامه های دانشگاه های استان در این ایام است.

وی افزود: برگزاری برنامه هایی چون نمایش فیلم‎های جشنواره عمار، نمایشگاه‎های هنری و نشست هاو.... از جمله برنامه‎هایی است که در این ایام در دانشگاه‎های استان برگزار خواهد شد.

رییس کمیته دانشجویی بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: پوشش خبری برنامه‎ها به شکل فراگیر و شبانه روزی از سوی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا، انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‎های ایام دهه فجر، حضور دانشگاهیان در مراسم راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن ماه خواهد بود امسال با شکوهتر از سال‎های قبل، این شکوه به منصه ظهور خواهد رسید.

رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: برگزاری جشنواره‎های هنری از جمله نمادهای ضد استکباری و ... از دیگر برنامه‎هایی است که در این ایام از سوی دانشگاه‎های مختلف استان برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه ادواری از جمله برنامه‎هایی است که می تواند در ایام دهه فجر برگزار شود که نقش بسیار مهمی در روشنگری در عرصه‎های مهم روز خواهد داشت.

رییس کمیته دانشجویی بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: تجدید بیعت با شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‎های این کمیته است که با حضور روسا و مدیران و اساتید دانشگاه‎های استان انجام می شود.

فقیه زاده بیان کرد: فردا، صبح از ساعت 9 صبح، مسوولان استان و روسای دانشگاه‎ها به مناسبت آغاز دهه مبارکه فجر از حرم به سمت بیت امام راحل حرکت کرده و با حضور استاندار قم، با امام راحل تجدید بیعت خواهند کرد.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه‎هایی که در این ستاد مصوب شده است، برگزاری مسابقه کتابخوانی کتاب روش تحلیل سیاسی از منظر مقام معظم رهبری، است که با هماهنگی های انجام شده، در سطح ملی برگزار می شود.

در ادامه این مراسم، معاونان فرهنگی دانشگاه های استان قم، به تشریح برنامه های خود در این ایام پرداختند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com