کد خبر ۳۴۵۶۸ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
مدیرکل بهزیستی قم خبر داد:

ارائه خدمات به ۲ هزار معلول در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی قم

مدیرکل بهزیستی استان قم از ارائه خدمات به ۲ هزار معلول در مراکز بهزیستی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رضا سلیقه با بیان اینکه «cbr» طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها است، افزود: در این طرح، کارکنان بهزیستی در روستاها خدمات لازم را به افراد هدف ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این طرح با حضور ۱۷تسهیلگر محلی و میانی در روستاهای  استان قم اجرا می‌شود، افزود: در این طرح تا کنون بیش از هزار و ۹۸۷ معلول در روستاهای این استان شناسایی شده است.

مدیرکل بهزیستی قم ادامه داد: ارائه وام‌های خوداشتغالی و لوازم و تجهیزات و غیره از اقدامات انجام گرفته طی سال جاری در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بوده است.

وی بیان کرد: به منظور حضور معلولان در کنار خانواده و کمک به خانواده‌ها در خدمت رسانی به معلولان دوره آموزشی مراقبان برای ۱۲۰ نفر برگزار شده است.

سلیقه با اشاره به اجرای طرح ویزیت در منزل برای کمک رسانی به معلولان، افزود: طرح ویزیت در منزل توسط ۹ تیم که شامل پزشک، روانشناس و پرستار است اجرا می‌شود که برای تسهیل در جهت ارایه خدمات به منازل معلولان رفته و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: ۳۳ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی در استان قم فعال هستند که به ۲ هزار مددجوی بهزیستی در مراکز شبانه روزی خدمات لازم ارائه می‌شود

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com