کد خبر ۳۴۶۰۹ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
لیگ فوتبال جوانان کشور

صبای قم و پارس خودروی تهران؛ تلاش صبا برای تداوم صدرنشینی

تیم فوتبال جوانان صبای قم در تلاش برای تداوم صدرنشینی خود، امروز در هفته پنجم از دور گروهی لیگ دسته اول فوتبال جوانان کشور در قم میزبان تیم پارس خلیج خودروی تهران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، پس از شکست غیر منتظره تیم جوانان صبای قم برابر دانش فریدونکنار، نماینده فوتبال قم در لیگ دسته اول جوانان کشور امروز در قم برابر حریف تهرانی خود قرار می‌گیرد.

صبای قم که در 4 مسابقه قبلی خود یک شکست و 3 پیروزی در کارنامه دارد در تدارک کسب چهارمین برد خود در این فصل و حفظ صدرنشینی امروز از ساعت 14 در ورزشگاه شهید حیدریان قم تیم فوتبال پارس خلیج خودروی تهران را در پیش رو دارد.

هر دو تیم که مدعی صعود از این گروه هستند در شرایطی بار دیگر یکدیگر را ملاقات می‌کنند که فصل گذشته نیز با هم در یک گروه قرار گرفتند که حاصل آن یک پیروزی و یک شکست برای صبای قم بود.

تیم پارس خلیج خودروی تهران که 3 سال است در لیگ‌های پایه فوتبال ایران فعالیت می‌کند در عرصه بزرگسالان تیم صاحب نامی نیست اما در سال‌های اخیر در لیگ‌های پایه حضور مستمری داشته است.

دیدار صبا برابر این تیم تهرانی حکم سومین دیدار خانگی صبای قم در این فصل را دارد چنان که آن‌ها پیش از این در قم، در برابر تیم‌های بهار نارنج بابل و استعداد برتر مشهد به پیروزی رسیده بودند.

صبا کار خود را در لیگ جوانان کشور با برتری خانگی 2 بر صفر برابر تیم بهار نارنج بابل آغاز کرد و در ادامه در مشهد توانست با یک گل دیرهنگام، یک بر صفر تیم مدرسه عالی حرفه‌ای بابک مشهد را مغلوب کند.

آن‌ها سپس در قم میزبان تیم استعداد برتر مشهد شدند و توانستند دیگر نماینده خراسان رضوی را 2 بر یک شکست دهند اما در مسابقه با دانش فریدونکنار در خطه شمال، 2 بر یک بازنده شدند تا نوار پیروزی‌های متوالی این تیم سرانجام قطع شود.

صبا امسال با ترکیب حداکثری بازیکنان بومی وارد لیگ جوانان کشور شده است و تا به اینجای فصل نتایج خوبی گرفته است اما به نظر می‌رسد با توجه به صعود احتمالی آن‌ها از دور گروهی، لیگ جوانان برای آن‌ها از مرحله دوم آغاز شود.

جایی که تیم‌های قدرتمند کشور منتظر هم هستند و عیار واقعی تیم‌های حاضر در این مسابقات در آن رقابت‌ها که حکم انتخابی لیگ برتر را دارد مشخص می‌شود.

تیم‌های مدرسه عالی حرفه‌ای بابک مشهد، بهار نارنج بابل، پدیده ساری، استعداد برتر مشهد، پارس خلیج خودروی تهران و دانش فریدونکنار رقبای  جوانان صبای قم در لیگ جوانان کشور هستند.

صبا پس از بازی با تیم پارس خلیج خودروی تهران، هفته آینده راهی ساری می‌شود تا برابر تیم پدیده این شهر به میدان برود و این به معنای پایان دور رفت مرحله گروهی برای صبا است و آن‌ها سپس باید آماده بازی با بهار نارنج در بابل شوند.

تیم‌های پایه صبای قم در سال‌های اخیر بابت عدم وجود ساز و کار مناسب برای تحویل بازیکن به تیم بزرگسالان از یک سو قرار گرفته‌اند و بسیاری از بازیکنان پایه فوتبال قم، تیم امید صبا را خط پایانی بر فعالیت‌های یک فوتبالیست جوان در تیم‌های پایه صبا می‌دانند.

این در حالی است که باشگاه صبای قم امسال در لیگ برتر فوتبال امیدهای کشور، لیگ دسته اول جوانان کشور و لیگ برتر نوجوانان کشور تیمداری می‌کند.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com