کد خبر ۳۴۸۲۰ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲

وزیر نیرو: میزان بهره مندی مردم قم از شبکه فاضلاب به 62 درصد افزایش می یابد

وزیر نیرو گفت: با توسعه شبکه های فرعی و استفاده از سه تصفیه خانه فاضلاب شهر قم، 62 درصد مردم این شهر از خدمات دفع و تصفیه فاضلاب بهره مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حمید چیت چیان عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد بیان داشت: امروز به مناسبت دهه مبارک فجر موفق شدیم تصفیه خانه شماره سه فاضلاب شهر قم را مورد بهره برداری قرار دهیم و این تصفیه خانه بیش از 50 درصد از جمعیت شهری قم را زیر پوشش خود قرار می دهد.


وی بیان داشت: در تصفیه خانه شماره سه فاضلاب شهر قم تجهیزات پیشرفته ای مورد استفاده قرار گرفته و این در حالی است که 70 درصد برق مورد نیاز تصفیه خانه از پساب لجن ها تولید می شود.


وی بر عزم دولت نسبت به حل مشکلات طرح های مختلف آبرسانی به روستاها و شهرها اشاره کرد و افزود: دولت برنامه ریزی های خاصی در این زمینه طی دو سال آینده خواهد داشت.


وی به دیگر طرحی که در سفر امروزش به قم مورد بهره برداری قرار گرفت اشاره کرد و افزود: مرکز کنترل و پایش شبکه آب استان قم به عنوان پیشرفته ترین مرکز مانیتورینگ کشور کارآیی بسیاری در عرصه های مختلف دارد و می تواند در جلوگیری از اتلاف آب نقش بسزایی داشته باشد.


وزیر نیرو هم چنین در ادامه سخنان خود اطمینان داد که به صورت مستمر توسط مرکز کنترل و پایش کیفیت آب شرکت آبفای قم کیفیت آب شرب کنترل می شود.


وی افزود: اتمام سد کوچری و پایان یافتن احداث تصفیه خانه آب شهر قم که در حال احداث است بخش زیادی از مشکل انتقال کامل آب از سرشاخه های دز به قم را حل می کند.


تصفیه خانه فاضلاب شهر قم روز سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و حمید چیت چیان وزیر نیرو افتتاح شد.


تصفیه خانه فاضلاب قم پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور است که با اعتبار یک هزار و 30 میلیارد ریال احداث شده است.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com