کد خبر ۳۴۲۶۳ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
معاون امور عمرانی استانداری قم:

40 درصد جمعیت قم غیربومی و مهاجر هستند

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: قریب به 40 درصد از جمعیت ساکن شهر قم مربوط به متولدین غیر از شهر قم هستند که حدود 13 درصد این آمار را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی در ششمین جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری با اشاره به گزارش خوب ارائه شده توسط اعضای ستاد استانی بازآفرینی در جلسه ستاد ملی بازآفرینی اظهار کرد: با ارائه این گزارش‌ها مجموعاً موارد و پروژه‌های خوبی برای استان قم مصوب شد.

وی افزود: در بحث سکونت‌گاههای غیر رسمی نباید صرفاً به بازآفرینی کالبدی محلات پرداخته شود بلکه به تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی آن توجه کرده و در طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی این مسائل لحاظ شود.

معاون امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: در بازآفرینی محلات کم برخوردار با بازگشایی و احداث معابر جدید از بُعد سهولت دسترسی مردم به سایر شبکه‌های شهری شاید اقدامات مطلوبی انجام شده باشد اما این کار موجب گسست اجتماعی در درون بافت‌ها شده و توازن اجتماعی و فرهنگی بافتها را به هم ریخته ‌است.

رئیس ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری قم عمده‌ترین عامل شکل گیری و توسعه بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهر قم را مهاجرت عنوان کرد و گفت: قریب به 40 درصد از جمعیت ساکن شهر قم مربوط به متولدین غیر از شهر قم هستند که حدود 13 درصد این آمار را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وی مساحت بافت فرسوده شهری، بافت تاریخی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهر قم را حدود 2 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: یک ششم مساحت شهر قم را اینگونه بافت‌ها در بر گرفته است.

بهشتی بازآفرینی مناطق نامتوازن شهری را یکی از اولویت‌های استان بر شمرد و گفت: این امر مهم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط، سرمایه گذاری بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و همت و اراده مردم باید با جدیت انجام شود و مجموعه مدیریت استان نیز از این امر حمایت می‌کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com