کد خبر ۳۴۱۹۶ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
فرمانده انتظامی قم خبر داد:

دستگیری ۳ باند سرقت خودرو در قم/ کاهش ۸ درصدی سرقت

فرمانده انتظامی استان قم گفت: از ۳ باند دستگیر شده تا کنون ۶۱ دستگاه خودرو کشف و به مال باختگان تحویل داده شد. وی همچنين گفت: دی ماه امسال در مقایسه مشابه با سال گذشته ۸ درصد سرقت‌های استان کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سردار کاظم مجتبایی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل پلیس آگاهی قم برگزار شد، از کشف خودروهای سرقتی در استان خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت خودرو طی یک ماه گذشته در قم، پلیس آگاهی که مسئول برقراری امنیت در جامعه است تلاش کرد تا سارقان خودرو را دستگیر کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در یک هفته گذشته پلیس توانست ۳ باند مهم سرقت خودرو را شناسایی کند، افزود: از این ۳ باند دستگیر شده تا کنون ۶۱ دستگاه خودرو کشف و به مال باختگان تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات ۲۵ نفر سارق و مال خر دستگیر شدند که این افراد خودروهای مسروقی را به شیوه‌هایی چون فروش خودرو در استان‌های دیگر، فروش برخی قطعات خودرو و یا فروش و معاوضه در برخی سایت‌های تجاری اقدام می‌کردند.

سرقت به صورت خانوادگی
مجتبایی با بیان اینکه رعایت برخی نکات ایمنی می‌تواند ما را در نگهداری اموال و افزایش ضریب امنیت خودرو کمک کند، عنوان کرد: سارقان شیوه‌های مختلفی برای سرقت دارند و یکی از این باندهای کشف شده خودرو به صورت خانوادگی اقدام به سرقت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اکثر سارقان دارای سابقه سرقت و فروش مواد مخدر هستند، گفت: جرایم با هم در ارتباط هستند و برخی جرایم می‌تواند علتی برای جرم‌های بعدی شوند.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز داشت: دی ماه امسال در مقایسه مشابه با سال گذشته ۸ درصد سرقت‌های استان کاهش داشته است و این نشان از تلاش پلیس برای برقرای امنیت دارد.

وی از همکاری دستگاه قضا و دادستان تشکر نمود و از رئیس پلیس اگاهی استان نیز تقدیر به عمل آورد.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com