کد خبر ۳۵۳۱۵ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
معاون بین الملل حوزه‌های علمیه:

سومین همایش حوزه و عرصه بین‌الملل در قم برگزار می‌شود

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: سومین همایش حوزه و عرصه بین الملل با موضوع رسالت جهانی حوزویان با سخنرانی آیت الله سبحانی در قم برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم از روحانیون موفق در عرصه بین الملل و زبان‌های خارجی تقدیر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام محمد حسن زمانی در مصاحبه مطبوعاتی که قبل از ظهر سه‌شنبه در محل معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه برگزار شد، با تأکید بر لزوم فراگیری زبان‌های زنده دنیا توسط حوزویان اظهار کرد: سومین همایش بزرگ حوزه و عرصه بین الملل با موضوع رسالت جهانی حوزویان و با سخنرانی شخصیت‌های بر‌تر حوزه علمیه در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۲ سیزدهم اسفندماه در سالن همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم(ص) مجتمع امام کاظم(ع) واقع در میدان معلم برگزار می‌شود.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه افزود: در این همایش آیت الله سبحانی، آیت الله تسخیری مشاور عالی بین الملل مقام معظم رهبری و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خصوص موضوع همایش از منظرهای متفاوت سخنرانی خواهند کرد تا رسالت جهانی حوزویان برای طلاب تبیین شود.

روحانیون موفق عرصه بین الملل تقدیر می‌شوند
وی با بیان اینکه در سومین همایش بزرگ حوزه و عرصه بین‌الملل از خانواده‌های روحانیون شهید این عرصه و روحانیون و مدافعان حرم تکریم می‌شود، گفت: همچنین در این مراسم از روحانیون موفق در عرصه بین الملل و زبان‌های خارجی تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام زمانی گفت: ارائه پیام تصویری آیت الله العظمی مکارم شیرازی و پخش کلیپی از تعدادی سخنرانان بزرگ حوزه علمیه از برنامه‌های دیگر همایش حوزه و عرصه بین‌الملل است.

نمایشگاه تولیدات بین المللی مراکز فعال حوزوی برپا می‌شود
وی تصریح کرد: در حاشیه این همایش نیز دومین نمایشگاه تولیدات بین المللی موسسات و مراکز فعال حوزوی با شرکت ۳۰ ارگان برپا می‌شود.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به گله‌های برخی از جزیره‌ای عمل کردن نهادهای حوزوی در عرصه بین‌الملل، اظهار کرد: یکی از برکات همایش هم افزایی بیشتر نهادهای فعال در عرصه بین الملل است که با برپایی نمایشگاه در همایش این مهم محقق شود.

ترویج فرهنگ تبلیغ و تبلیغ بین المللی هدف برگزاری همایش
وی با اشاره به اهداف برگزاری سومین همایش حوزه و عرصه بین الملل ابراز کرد: ترویج فرهنگ تبلیغ و تبلیغ بین المللی در میان حوزویان و تقویت انگیزه فعالیت‌های علمی و فرهنگی در کشورهای خارجی، ارائه رویکردهای نوین فعالیت بین‌المللی به نویسندگان و پژوهشگران حوزوی‏، اطلاع رسانی دیدگاه‌های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در خصوص فعالیت بین المللی به حوزویان و همچنین انتقال ظرفیت‌های گسترده و توانمندی‌های علمی حوزویان به نهاد‌ها و سازمان‌های فعال بین‌الملل نظام از اهداف برگزاری این همایش است.

حجت الاسلام زمانی همچنین ادامه داد: شناسایی موفق‌ترین روحانیون فعال در عرصه بین الملل و تکریم آن‌ها در صحن همایش، اطلاع یابی بیشتر از استعدادها و توانمندی‌های طلاب و فضلا درخصوص فعالیت بین‌المللی، تعارف و آشنایی حوزویان فعال در عرصه بین‌الملل نیز از اهداف دیگر همایش حوزه و عرصه بین‌الملل است.

بیشترین زبان‌های رایج در دنیا
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم زبان آموزی طلاب ابراز داشت: ۲۷۰۰ زبان در دنیا وجود دارد که مردم با‌ آن صحبت می‌کنند و لازم است ما طبق فرموده مقام معظم رهبری ۶ تا هفت زبان زنده دنیا را در اولویت فراگیری قرار دهیم.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه اظهار داشت: عربی، انگلیسی، اسپانیایی، روسی، فرانسوی، اردو، ‌ترکی استامبولی و زبان مالایی از جمله زبان‌هایی هستند که در دنیا بیشترین صحبت کنندگان را دارد.

وی افزود: شورای عالی حوزه‌های علمیه لزوم تدریس مکالمه زبان عربی معاصر را تصویب کرد و به تمامی حوزه‌های علمیه کشور ابلاغ شد تا طلاب بتوانند مکالمه زبان عربی را فرا بگیرند.

حجت الاسلام زمانی افزود: اگر نگاهی به رقبا در دنیا بیندازیم متوجه می‌شویم عالمان و دانشمندان دیگر ادیان درزبان آموزی فعال‌تر بوده‌اند.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com