کد خبر ۳۵۳۳۵ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰

فرمانده انتظامی استان قم: پلیس مسائل امنیتی را با تدابیر اجتماعی مدیریت می‌کند

فرمانده انتظامی استان قم گفت: پلیس با رویکرد اجتماعی در سطح کشور اقدامات خوبی را انجام داده است و با برنامه‌ریزی در حوزه اجتماعی، مسائل امنیتی را با تدبیر اجتماعی مدیریت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در دیدار با امام جمعه شهر سلفچگان اظهار کرد: بیش از هشت هزار پرونده در طول سال 94 توسط دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها و همچنین اداره مشاوره فرماندهی انتظامی استان قم که باید به دادگاه ارجاع شود به مصالحه تبدیل شد و این مهم یکی از شاخص‌ترین اقدامات اجتماعی پلیس است که مشکلات و معضلات را به صورت اجتماعی حل و فصل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه مردم نسبت به پلیس عوض شده است اضافه کرد: سخنرانی کارشناسان پلیس در مدارس و مساجد و جلسه اولیاء و مربیان، تشکیل اتاق فکر در دانشگاه‌ها و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با ادارات کل استان به ویژه آموزش و پرورش و معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجب شده است تا در یک اقدام پیش‌دستانه با هم‌افزایی که وجود دارد، یکی از استان‌های موفق در کاهش جرایم باشیم.

فرمانده انتظامی استان قم استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی را در حوزه پیش‌بینی و پیشگیری بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: وسعت این ظرفیت به اندازه کل جمعیت است و می‌توان با مشارکت تمام دستگاه‌ها اقدامات اجتماعی را به صورت زیربنایی، پایه‌ریزی و مدیریت کرد.

مجتبایی تصریح کرد: برخی از فرماندهان برخورد قهری را بر اقدام ایجابی ترجیح می‌دهند اما فرماندهی موفق است که اقدام ایجابی و اجتماعی را در سرلوحه کار خود قرار دهد و در مبحث اقتدار نیرو با قدرت عمل کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com