کد خبر ۳۵۵۶۲ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی قم:

بازاریابی تولیدات صنایع دستی در قم اجرایی شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر اجرایی شدن بازاریابی صنایع دستی در تعامل با نهادهای مختلف تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حسن بحرینی در بازدید از دومین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری، توانمندی‌های روستایی و سوغات از سراسر کشور که در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم برپا شده است گفت: هنرمندان صنایع دستی را تولید می‌کنند ولی مکانی برای عرضه و به نمایش گذاشتن آن در استان قم ندارند از این رو نهادهای مسئول در حمایت از معرفی هنرهای فاخر استان می‌توانند در بازاریابی تولیدات صنایع دستی همکاری کنند.

وی افزود: شناخت مردم از صنایع دستی از طریق برپایی بازارچه‌های موقت و دایمی و نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد که برای حمایت از هنرمندان و عرضه تولیدات باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه این اداره کل برای تقویت بازاریابی تولیدات صنایع دستی دوره‌های آموزشی را برای هنرمندان برگزار کرده است گفت: برای فعالان رشته‌های مختلف دوره بازاریابی و برندسازی برگزار شده است تا با ارتقاء و تقویت وضعیت موجود بتوانند هنرهای دستی خود را معرفی کنند.

بحرینی ادامه داد: استان قم در بسیاری از رشته‌ها از جمله منبت کاری، انگشتر سازی، خرمهره سازی تلفیقی و سایر رشته‌ها در سطح ملی شاخص است از این رو باید بتوانند آنها را به بازار عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان قم دو هزار و 800 کارگاه صنایع دستی فعال است گفت: در این کارگاه‌ها رشته‌های مختلف منبت کاری، زیورآلات سنتی، خاتم کاری، مسگری، نقاشی روی شیشه، چرم سازی، آینه کاری، همجوشی شیشه، رودوزی‌های سنتی و الحاقی و انگشترسازی صورت می‌گیرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ابراز داشت: طی یک سال اخیر برای 150 نفر در 16 رشته صنایع دستی آموزش ارائه شده است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های میراث فرهنگی قم توسعه کارگاه‌های صنایع دستی است تا با به‌روز سازی و تلفیق هنرهای صنایع دستی بتوانیم تولیدات هنرمندان را بر اساس نیاز روز جامعه تطبیق دهیم.

بحرینی با اشاره به بخش‌های مختلف دومین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری، توانمندی‌های روستایی و سوغات گفت: در این دوره از نمایشگاه هنرمندانی از سراسر کشور از جمله اصفهان، مرکزی، فارس، زنجان، خراسان رضوی، تهران و البرز با معرفی صنایع دستی شرکت کرده‌اند از این رو مردم می‌توانند برای شناخت و استفاده از این هنرهای دستی در طراحی منازل و محیط‌های کاری به نمایشگاه مراجعه کنند.

علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 الی 22 با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر(خاکفرج) از دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، گردشگری، توانمندی‌های روستایی و سوغات بازدید کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com