کد خبر ۳۵۴۲۹ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
در دیدار مسئولان پژوهشی جامعة‌الزهرا (س) مطرح شد

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: بانو مجتهده امین شخصیتی بین‌المللی و مایه افتخار جامعه اسلامی است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: شخصیت بانو امین از مرزهای جغرافیایی کشور گذشته و امروز به عنوان چهره زن مسلمان با تراز دانش بالا در قالب مجتهده، مایه افتخار جامعه اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مسئولان پژوهشی جامعة‌الزهرا (س) و اعضای ستاد برگزاری «جشنواره بانو امین» ضمن تقدیر از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: شخصیت بانو امین، شخصیتی است که از مرزهای جغرافیایی کشور گذشته و امروز به عنوان چهره زن مسلمان با تراز دانش بالا در قالب مجتهده، مایه افتخار جامعه اسلامی و در سطح بین‌المللی مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه باید از این شخصیت الگو گرفت، بیان کرد: نقش الگوها به سمت گرایش جامعه به سوی دین‌داری و خدامحوری، گاهی نقش روشن‌تری از تبلیغ چهره به چهره است و تأثیر بالایی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: با توجه به فضایی که در دنیای معاصر به چشم می‌خورد و متأسفانه از زن چهره خوبی به نمایش نمی‌گذارند، معرفی چنین الگوهایی برای مسلمانان و دیگر اشخاص علاقه‌مند به این دین، کاری بسیار کلیدی و اساسی است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از وظایف واجب مراکزی همانند جامعةالزهرا(س) و حوزه علمیه خواهران این است که چنین الگوهایی را معرفی کرده و در سطح بین‌المللی برای آن فعالیت داشته باشند.

امام جمعه قم بیان کرد: پیام و موجی که از این جشنواره‌ها صادر می‌شود، آثار مناسبی به جای خواهد گذاشت و تأثیرگذار است.

حسینی‌بوشهری اظهار کرد: از این حرکت ستودنی شما تقدیر می‌کنیم و انتظار از جامعة‌الزهرا (س) نیز همین است که با این سابقه طولانی که رهبری نیز از کارکرد این مرکز تجلیل می‌کنند، به جایگاه و مقام زن پرداخته و تأثیرگذار باشند.

وی بیان کرد: در فضای امروزی، نه تنها منزلت و جایگاه زن معرفی نمی‌شود؛ بلکه گاهی تخریب نیز صورت می‌گیرد و گاهی رنگ سیاسی و خواسته‌های غرض‌آلود نیز در آن نقش دارد که باید تصحیح شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: تلاش شما به اندازه 10 سال فعالیت آموزشی است و هرچه بتوانید وزنه پژوهش را سنگین‌تر کرده و سمت و سوی جامعة‌الزهرا (س) را به سمت کارهای با استحکام به پیش ببرید و هر ساله شاهد صدها کتاب، رساله و مقاله باشیم، سبب مباهات برای تمام حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com