کد خبر ۳۵۴۵۰ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
رئیس مرکز بهداشت قم خبر داد

پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تحول نظام سلامت حوزه بهداشت در استان قم

رئیس مرکز بهداشت استان قم در جلسه علنی شورای شهر قم با بیان اینکه پس از بازدید وزیر بهداشت از قم مقرر شد طرح در کل استان برگزار شود، گفت: این طرح در قم اجرا شده و همه استان تحت پوشش کامل طرح تحول نظام سلامت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مرتضی آقاحسنی شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر قم با اشاره به گزارش فعالیت‌های مرکز بهداشت استان قم اظهار داشت: ایجاد پایگاه سلامت در استان قم از برنامه‌های ما بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه مراقب سلامت افرادی هستند که در این طرح فاکتورهای بیماری در مردم را شناسایی می‌کنند، افزود: هر‌چند پایگاه سلامت در قم تحت مدیریت یک مرکز سلامت قرار می‌گیرد که شامل متخصصان بخش‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به اینکه افراد از پایگاه سلامت به مرکز سلامت ارجاع می‌شوند، عنوان کرد: در صورتی که پزشک تشخیص دهد، بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد.

آقاحسنی خاطر‌نشان کرد: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت تنها برخی از مراکز در استان خدمات سلامتی دریافت می‌کردند و دچار فقر در بسیاری مناطق بودیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از اجرای طرح تحول تنها چهار بسته خدمتی به مادران باردار ارائه می‌شد، گفت: پس از اجرای طرح یازده بسته خدماتی به مردم ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه پس از بازدید وزیر بهداشت از قم مقرر شد طرح در کل استان برگزار شود افزود: این طرح در قم اجرا و همه استان تحت پوشش کامل طرح تحول نظام سلامت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پس از سرشماری و برگزاری جلسات طرح اجرا شد، عنوان کرد: در حال حاضر همه استان قم چه در روستا و چه در شهر تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت قرار گرفت.

آقاحسنی با اشاره به اینکه در بسیاری استان‌ها تنها حاشیه شهر تحت پوشش طرح هستند گفت: پیش از اجرای طرح تحول 18 مرکز بهداشت داشتیم که به 41 مرکز ارتقا پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بعد از طرح تعداد پایگاه را به 138 مورد ارتقاء دادیم عنوان کرد: این اقدامات با برون‌سپاری انجام شده، کار ما از دو ماه پیش به صورت عملی در سطح شهر آغاز شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه 485نفر نیروی خرید خدمت شده در مراکز ما مشغول به‌کار هستند افزود: 138 واحد پایگاه باید در قم احداث می‌شد که برای تامین آن بخشی را به صورت استیجاری تامین کرده‌ایم.

آقاحسنی با بیان اینکه در تجهیز پایگاه‌ها مجبور بودیم 60 میلیون تومان به پایگاه و 80 میلیون تومان به مراکز بودجه پرداخت کنیم، گفت: با مدیریت صحیح تجهیزات را با تخفیف تهیه کردیم که حدود 4 میلیارد تومان صرفه‌جویی داشتیم اما به‌طور کلی 35 میلیارد تاکنون در قم هزینه کرده‌ایم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com