کد خبر ۳۵۴۹۰ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم خبر داد

دعوت راگبی‌بازان قم به اردوی تیم ملی برای اعزام به رقابت‌های غرب آسیا

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم از دعوت راگبی‌بازان قم به اردوی تیم ملی کشورمان برای اعزام به رقابت‌های برون‌مرزی 2016 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سعید توکلی اظهار کرد: راگبی یکی از 12 رشته ورزشی فعال در هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم است که هر ساله بازیکنان نخبه و با انگیزه آن به واسطه درخشش در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ راگبی ایران به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: از مدت زمان آغاز فعالیت رسمی هیئت انجمن‌های ورزشی در استان قم چیزی نزدیک به پنج سال می‌گذرد و رشته‌ای همچون راگبی یک ورزش نوپا محسوب می‌شود اما این رشته ورزشی استعدادهای بسیار خوبی دارد و از مربیان بادانشی برخوردار است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم افزود: بعد از حضور تیم ملی راگبی مردان کشورمان در مسابقات رنکینگ قهرمانی آسیا که با رقابت تیم‌های مدعی در هفته گذشته به انجام رسید، بار دیگر اردوی آماده‌سازی این تیم برای حضور در رقابت‌های برون‌مرزی تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل اردوی جدید تیم ملی راگبی مردان کشورمان، کسب آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی غرب آسیا است و بر همین اساس نخبه‌های راگبی ایران از جمله چهار راگبی‌باز قم به اردوی تیم ملی ایران دعوت شده‌اند.

توکلی بیان کرد: برای تشکیل اردوی آماده‌سازی و برگزاری تمرینات تیم ملی راگبی 15 نفره کشورمان تعداد 33 بازیکن فراخوانده شده‌اند در حالی که تیم ملی ایران قصد شرکت در رقابت‌های انتخابی راگبی المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل را نیز دارد.

وی ابراز کرد: تیم ملی راگبی 15 نفره کشورمان از روز جمعه هفته جاری یعنی بیست و یکم اسفند ماه اردوی آماده‌سازی خود را برپا کرد و به نمایندگی از انجمن راگبی هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم نیز داود یارجان‌علی، هادی بختیاری،‌ نواب اسدزاده و  مجید عبدالملکی در این اردو حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم افزود: اردوی تیم ملی راگبی به میزبانی تهران برگزار می‌شود و ملی‌پوشان خود را برای حضوری قدرتمند در مسابقات قهرمانی غرب آسیا آماده می‌کنند در حالی که این بازی‌ها فروردین ماه سال 1395 در کشور قطر به انجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه راگبی از جمله رشته‌های افتخارآفرین برای ورزش قم از میادین برون‌مرزی به شمار می‌رود، عنوان کرد: تیم ملی راگبی 15 نفره کشورمان در مسابقات دوره قبل قهرمانی غرب آسیا با حضور داود یارجان‌علی و هادی بختیاری از قم، بر سکوی دوم غرب آسیا ایستاد.

توکلی اضافه کرد: قرار است تیم راگبی کنگره 60 تهران به عنوان تیم ملی راگبی کشورمان و یاری گرفتن از بازیکنان کمکی نظیر چهار راگبی‌باز قم به رقابت‌های غرب آسیا اعزام شود و بر همین اساس اردوی این تیم در تهران تشکیل می‌شود.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم افزود: هدایت تیم ملی راگبی کشورمان بر عهده علی اعرابی است در حالی که بهادر محمدی به عنوان مربی، علی میرزاآقابیک به عنوان بدنساز و داود غضنفری به عنوان پزشکیار این تیم را همراهی می‌کنند.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com