کد خبر ۳۵۵۳۲ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
در دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) مطرح شد

توصیه‌های آیت‌الله علوی‌گرگانی به جوانان در خصوص پرهیز از گناه

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: اگر فردی در سنین جوانی به اعمال نیک و پسندیده بپردازد این فرد مورد عنایت ویژه خداوند قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین اظهار کرد: خداوند می‌فرماید هر چه برای خود اعمال پسندیده و خوب پیش فرستادید، بدانید نتیجه عمل به دست خودتان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: 124 هزار پیامبر مبعوث شدند تا تصور نکنیم هر چه هست و نیست، تنها در عالم دنیا است، بنابراین باید این آموزه‌ را در خود و دیگران نهادینه کنیم.

این مرجع تقلید با اینکه مسئله اطمینان و ایمان یکی از مسائل مهم است، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند برادران من افرادی در آخرالزمان به دلیل ایمانشان هستند، بنابراین اینگونه افراد نباید معصیت کرده و باید زبان خود را مراقبت کنند.

وی عنوان کرد: اگر افراد در سنین جوانی به سراغ خدا بروند،‌ مورد عنایت و رحمت ویژه خدا قرار می‌گیرند، پیامبر اکرم (ص) فرمودند بهترین جوانان فردی است که در سن جوانی در تدین مانند انسان سالخورده بوده و به سراغ مسائل ایمانی می‌روند، اینگونه جوانان برادران رسول خدا(ص) هستند.  

آیت‌الله علوی‌گرگانی یادآور شد: پیامبران مبعوث شدند تا باور کنید پس از دنیا عالم دیگری است، خانه، زندگی، نماز و روزه برای آن دنیا است، تمام قدم‌های شما ثبت می‌شود، خداوند به هر کار خوبی چندین برابر پاداش می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید مراقب باشید، پرده گناه را کنار بزنید و استغفار کنید، گفت: هر روز باید استغفار کرد، این استغفار انسان را پاک می‌کند و دل انسان را به خدا نزدیک می‌کند و خداوند فرموده است اگر استغفار کنید من شما را می‌بخشم.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com