کد خبر ۳۳۲۲۹ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

دشمنان به دنبال بدنام کردن اسلام هستند

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: دشمنان با توطئه‌ و نقشه شوم خود به تفرقه میان مسلمانان می‌پردازند و حتی در مواردی با عنوان اسلام اقداماتی انجام می‌دهند تا اسلام را بدنام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون اهل سنت استان گلستان اظهار کرد: همواره باید در زمینه وحدت و اتحاد مسلمانان تلاش شود، زیرا شیعه و سنی با یکدیگر برادر هستند، بنابراین باید در زمینه وحدت و اتحاد آنها تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی می‌تواند با تحقیق و مطالعه دین را بپذیرد، آگاهی در این زمینه از اولویت برخوردار است تا نتیجه موردپسند حاصل شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اعتقاد به قرآن و پیامبر اکرم (ص) از نقاط مشترک شیعه و اهل تسنن است، گفت: باید به قرآن به عنوان نقطه مشترک تکیه کرده و در این حوزه گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: براساس فرمایش امیر مومنان (ع) نباید تنها به اهداف دنیوی توجه کنیم، بلکه باید از گذشتگان که خود را گرفتار مادیات کردند، عبرت‌آموزی کنیم.

علوی‌گرگانی با بیان اینکه آموزه‌های فراوانی در تعالیم اسلامی نهفته است، افزود: خشونت و ظلم در دین اسلام جایی ندارد باید آگاه بود که دشمنان به جنگ و خونریزی می‌پردازند، در حالی که اسلام دین مهربانی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با توطئه‌ به تفرقه بین مسلمانان می‌پردازند و حتی در مواردی با عنوان اسلام اقداماتی انجام می‌دهند تا اسلام را بدنام کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید وحدت بین شیعیان و اهل تسنن تقویت شود تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود جامه عمل بپوشانند و توطئه‌های آنها نقش بر آب شود.

وی با بیان اینکه مسئولان، دست‌اندرکاران و علما باید به اعمال و رفتار خود توجه داشته باشند، ادامه داد: این دو قشر باید در کنار یکدیگر به اصلاح جامعه بپردازند، البته پیش از آن باید رفتار خود را اصلاح کنند تا بتوانند مشکلات را با کمک یکدیگر برطرف کنند.

علوی‌گرگانی گفت: حمایت از رهبر معظم انقلاب از اصول اساسی است که باید به آن توجه داشته باشیم، زیرا برای پایداری و تداوم نظام اصلی ضروری محسوب می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com