کد خبر ۳۵۵۶۹ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
رئیس بنیاد نهج البلاغه:

هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در قم برگزار می‌شود

رئیس بنیاد نهج البلاغه از برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در اردیبهشت ماه سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله سید جمال الدین دین پرور ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه کار بنیاد هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در سه قسمت آموزش، پژوهش و بین الملل انجام شده است، اظهار داشت: در فضای حوزه در بخش آموزش اقداماتی انجام شده و نزدیک به 12 سال است که این کار انجام می‌شود و در هر سال از میان 100 نفر 20 نفربه عنوان مربی نهج البلاغه گزینش می‌شوند.

رئیس بنیاد نهج البلاغه افزود: پذیرش دانشجو در رشته نهج البلاغه مقطع کار‌شناسی ارشد به تصویب وزارت علوم رسیده است و در حال حاضر در دانشگاه قم، دانشگاه حدیث، دانشگاه پیام نور دانشجو پذیرش می‌شود.

آیت الله دین پرور با اشاره به اینکه بنیاد کنگره بین المللی نهج البلاغه در مقطع دکتری مدت سه سال است که دانشجو پذیرش می‌کند، خاطر نشان کرد: در قسمت پژوهش سی مجلد احادیث محصول بیست سال انجام شده است و پژوهشگران کلمات امام علی (ع) را جمع آوری کرده‌اند که 10 هزار نامه، خطبه و کلام شده است.

وی با بیان اینکه تا به حال 16 کنگره بین المللی نهج البلاغه داخلی و بین المللی برگزار شده است، گفت: هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در سیزده رجب اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نهج البلاغه افزود: هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه در رابطه با عهدنامه مالک اشتر است و باید این عهد نامه و نهج البلاغه در نظام اجرایی کشور وارد شود و در مجلس شورای اسلامی و دولت به صورت کاربردی استفاده شود.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com