کد خبر ۳۵۵۷۰ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷

بازارچه دائمی عرضه صنایع دستی در قم با تعامل نهادهای مربوطه برپا می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: طی پیگیری های مکرر با شهرداری و استانداری قم برای برپایی بازارچه دائمی در استان اقدام هایی صورت گرفته است که امیدواریم این اتفاق با تعامل نهادهای مربوطه در کمترین زمان انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در بازدید از دومین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری، توانمندی های روستایی و سوغات از سراسر کشور که در محل دائمی نمایشگاه های استان قم برپا شده است افزود: شهر مقدس قم با وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) موجب حضور زائران خارجی و داخلی شده است که در عید نوروز این حضور افزایش می یابد، از این رو با برپایی بازارچه های صنایع دستی به صورت موقت و برپایی نمایشگاه ها، معرفی و عرضه صنایع دستی را پیگیری می کنیم.


وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها در سطح استان از جمله محل دائمی نمایشگاه های قم و پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برپایی غرفه های صنایع دستی در مجتمع های گردشگری و بین راهی از جمله برنامه های در حال اجراست.


رضایی با اشاره به اینکه حمایت هنرمندان از سیاست های مورد تاکید سازمان میراث فرهنگی است گفت: در دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، گردشگری، توانمندی های روستایی و سوغات قم، غرفه ها به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته است تا بتوانند بسترسازی معرفی تولیدات را انجام دهند.


وی افزود: هنرمندان با وجود شرایط اقتصادی جامعه توانایی برگزاری نمایشگاه ها و معرفی دستاوردهای خویش را به صورت انفرادی و مجزا ندارند، از این رو برای حمایت از این قشر جامعه، نیازمند همکاری نهادهای مختلف و رسانه های جمعی هستیم تا بتوانیم صنایع دستی قم را به عنوان سوغات برای زائران معرفی کنیم.


وی با بیان اینکه برخی از صنایع دستی قم در سطح ملی شناخته شده است گفت: منبت کاری، انگشتر سازی و تعدادی از هنرهای استان برای عموم مردم معرفی شده است از این رو باید برای بازار فروش و عرضه آن نیز برنامه ریزی صورت گیرد تا بتوان در سطح ملی و بین المللی این تولیدات را عرضه کرد.


رضایی افزود: 59 غرفه به صنایع دستی در دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، گردشگری، توانمندی های روستایی و سوغات اختصاص داده شده است که از این تعداد حدود 35 غرفه مربوط به معرفی صنایع دستی استان قم در 30 رشته از جمله منبت، خاتم کاری، خرمهره، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، چرم، کار روی شیشه، سرمه دوزی، لباس های سنتی و سایر هنرهاست.


علاقه مندان می توانند از ساعت 16 تا 22 با حضور در محل دائمی نمایشگاه های استان قم واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر از دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری، توانمندی های روستایی و سوغات بازدید کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com