کد خبر ۳۵۷۲۵ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

اماکن تاریخی شاخص استان قم آماده پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز است

عمار کاوسی گفت: بیش از 350 آثار ثبتی در این استان وجود دارد که آثار شاخص از جمله مقابر گنبد سبز، تپه قلی درویش، خانه زند، کاروانسرای دیرگچین، کاروانسرای پاسنگان، خانه یزدانپناه، بیت امام راحل و آب انبار شادقلی خان با حضور کارشناسان و راهنمایان گردشگری این اداره کل میزبان گردشگران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: دو موزه مردم شناسی واقع در خانه تاریخی زند در کوی 17 خیابان چهارمردان و موزه مراجع واقع در بلوار معلم در دو شیفت صبح و عصر پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

کاوسی خاطر نشان کرد: تیمچه بازار، مجموعه راسته کهنه بازار، سرای ملاحسین، مسجد و منار میدان کهنه، خانه آیات بروجردی و حائری، خانه تاریخی ملاصدرا و عصارخانه از جمله جاهای تاریخی دیگر استان قم است که علاقمندان می توانند از آنها بازدید کنند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه در ایام عید تیم های حفاظت یگان استان قم به صورت شبانه روز از آثار تاریخی نظارت می کند، گفت: این تیم ها از آثار ثبتی بازدید می کنند تا آثار تاریخی مورد سواستفاده افراد سودجو به میراث ملی کشورمان قرار نگیرد.

 

وی بیان داشت: حفاظت از آثار تاریخی باید در جامعه فرهنگسازی شود و گردشگران مراقبت از آثار تاریخی را در بازدیدها مورد اهتمام قرار دهند و از نوشتن هرگونه یادگاری و خسارت بر آثار خودداری کنند چراکه این آثار بخشی از هویت تاریخی و ملی به یادگار مانده از مردمان گذشته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com