کد خبر ۳۵۸۱۷ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۵

طرح آرامش بهاری در پناه بقاع متبرکه تاثیرات زیادی بر روی جامعه دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طرح فرهنگی و مذهبی آرامش بهاری در پناه بقاع متبرکه، می‌تواند تاثیرات زیادی در ابعاد مختلف بر روی جامعه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله حسن ممدوحی در جریان بازدید از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری نوروز 95 در قم اظهار کرد: اقدام ابتکاری سازمان اوقاف در استان‌های مختلف یعنی برگزاری برنامه‌ای فرهنگی در پناه بقاع متبرکه، از ابعاد مختلف دارای اهمیت است.

وی افزود: اینکه در جوار بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان، به فعالیت‌های فرهنگی بپردازیم می‌تواند تاثیرات مثبتی بر جامعه داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آمادگی مبلغان اوقاف در خیمه‌های معرفت برای پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی یکی از کارکردهای اساسی روحانیت را متجلی می‌کند گفت: همچنین برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه با حضور زائران و مسافران نوروزی، می‌تواند منجر به ترویج فرهنگ نماز در جامعه شود.

وی ادامه داد: حضور روحانیون در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری علاوه بر پاسخگویی مناسب به سوالات بازدیدکنندگان، نظم خوبی هم به برنامه‌های فرهنگی می‌بخشد و موجب می‌شود مردم هم علاقه بیشتری به حضور در این برنامه داشته باشند.

ممدوحی تاکید کرد: لازم است تعداد مبلغان بیشتری برای حضور در خیمه‌های معرفت از سوی سازمان اوقاف بکار گرفته شوند زیرا نیازهای معرفتی جامعه بسیار زیاد بوده و مردم به حضور روحانیون در اینگونه برنامه‌ها احتیاج دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه با تشکر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برای اجرای این طرح در بیش از 22 بقعه متبرکه خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه مسیر هم شاهد موفقیت‌های روزافزون اوقاف و همه کسانی که در خدمت فرهنگ و دین هستند باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com