کد خبر ۳۶۰۴۹ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۱
طی سال گذشته؛

۱۵ هزار و ۶۶۸ مورد تخلف صنفی در قم کشف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از وجود ۱۵ هزار و ۶۶۸ مورد تخلف مکشوفه طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۷۳۲ مورد از آن مربوط به گرانفروشی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد این سازمان در مبارزه با قاچاق کالا طی سال ۹۴ گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم طی سال گذشته در خصوص پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، به بازرسی از انبارها، محل‌های نگهداری و عرضه کالای قاچاق اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا ۲ هزار و ۸۷۹ مورد بازرسی انجام شد که منجر به تشکیل ۱۴۳ پرونده به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۰۹ مورد بازرسی از نانوایی‌ها و کارخانجات آرد استان انجام شد، افزود: سال گذشته، هزار و ۸۳۳ پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه آرد، کم فروشی، گرانفروشی به ارزش بیش از  ۲۳ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال برای نانوایی‌های متخلف تشکیل شد و متخلفان جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: بازرسان سازمان هفت هزار و ۱۴۵ مورد بازرسی در خصوص عرضه خارج از شبکه نفت کوره، نفت سفید، نفت گاز، مرکبات، سبوس، کنجاله سویا، ذرت، جو و آرد خبازی انجام داده‌اند که در این زمینه ۱۴۲ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۲۷ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

انجام بیش از ۱۲۲ هزار مورد بازرسی طی سال گذشته

ذاکری با اشاره به انجام بیش از ۱۲۲ هزار مورد بازرسی طی سال گذشته در استان قم افزود: ارزش ریالی تخلفات مکشوفه در این مدت در سطح استان معادل ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۴ تعداد ۶ هزار و ۹۱۸ گزارش و شکایت تلفنی، ‌حضوری و کتبی توسط این سازمان بررسی شده، افزود: ستاد خبری سازمان ۲۴ ساعته شکایات و گزارشات مردم از واحدهای صنفی و غیر صنفی را دریافت و جهت رسیدگی تحویل بازرسان خود می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: طی سال گذشته به میزان چهار هزار و ۷۸۷ مورد بازرسی از سوخت، روغن موتور، لوازم یدکی و حمل و نقل انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار و ۶۶۸ مورد تخلف مکشوفه، افزود: از این تعداد تخلفات سه هزار و ۷۳۲ مورد تخلف مربوط به گرانفروشی، هزار و ۴۳۰ مورد مربوط به عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پنج هزار و ۲۷۶ مورد مربوط به عدم درج قیمت، هزار و ۲۰۳ مورد مربوط به کم فروشی و تقلب، ۱۲۸ مورد مربوط به کشف کالای قاچاق، ۲۲۲ مورد مربوط به عرضه خارج از شبکه آرد، ۵۲ مورد نداشتن پروانه کسب و سایر موارد بوده است.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت در میان بگذارند تا به این مسئله رسیدگی شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com