کد خبر ۳۶۰۵۸ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز خبر داد

برگزاری دوره تخصصی نماز و کودک و نوجوان

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از برگزاری دوره تخصصی نماز و کودک و نوجوان در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به دوره آموزشی مقدماتی تربیت مربی کودک و نوجوان و خانواده اظهار کرد: 40 نفر از طلاب و مبلغان مرکز استان‌ها با اولویت فارغ‌التحصیلان طرح معراج به مدت 40 ساعت این دوره را می‌گذرانند.

وی خاطرنشان کرد: افراد پس از پایان دوره مقدماتی به دو گروه تقسیم می‌شوند، 20 نفر دوره کودک و نوجوان و 20 نفر دوره آموزشی تخصصی نماز و خانواده را می‌گذرانند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز آموزش مبلغ نماز را از طرح‌های دیگر امسال ذکر کرد و افزود: این طرح دوره 12 ساعته برای طلاب و مبلغان با محوریت و اولویت امامان جماعت مدارس است که شیوه دعوت به نماز در آن آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نشست تخصصی نماز با عنوان طرح محراب از دیگر برنامه‌های امسال مرکز است که نشست چهار ساعته ویژه طلاب مقدماتی پایه یک تا 6 است که با هدف ارتقای کیفیت نماز طلاب، معرفی کتب و منابع نماز و دغدغه‌مندی طلاب مدارس علمیه در ترویج فرهنگ نماز بین خانواده‌ها برگزار می‌شود.

ولی‌خانی با اشاره به دوره تکمیلی دانش‌پژوهان مرکز با عنوان دوره تکمیلی مدرسان عالی نماز گفت: این دوره در قم به مدت 6 ماه برگزار می‌شود که در این مدت کارشناسان، مبلغان مرکز تخصصی نماز با برخی از موضوعات جدید مانند تبلیغ چند رسانه‌ای، مهارت‌ها و شیوه‌های تبلیغ نوین آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی مربیان کودک و نوجوان و دوره آموزشی نماز و خانواده ویژه قم برگزار می‌شود، در هر یک از این دوره‌ها 20 نفر از طلاب آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز ادامه داد: مخاطبان هدف این طرح دانش‌پژوهان مرکز تخصصی نماز هستند، که از بین آنها 40 نفر گزینش می‌شوند که 20 نفر مدرس کودک و نوجوان و 20 نفر در زمینه خانواده آموزش‌ها را فرامی‌گیرند.

وی عنوان کرد: طرح دیگر اعزام مبلغان در مناسبت‌های مذهبی مانند اعتکاف، ماه رمضان، محرم و ایام فاطمیه است که تعداد 400 نفر مبلغ پیش‌بینی شده که در ایام خاص به استان‌های کشور اعزام می‌شوند.

ولی‌خانی با اشاره به تغییر رویکرد سال جاری یادآور شد: سال‌های گذشته دوره‌ها به صورت تربیت مربی معارف نماز به صورت عمومی بود، ولی امسال رویکرد مرکز برگزاری دوره‌های تخصصی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com