کد خبر ۳۶۱۰۵ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
دبیر هیئت کشتی استان قم خبر داد

دعوت کشتی‌گیران قم برای مسابقات آسیایی و جهانی نوجوانان

دبیر هیئت کشتی استان قم از دعوت کشتی‌گیران قم برای همراهی تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی و آسیایی نوجوانان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: به غیر از تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان که رقابت‌های قهرمانی 2016 آسیا را در اسفند ماه سال قبل پشت سر گذاشته و تنها جام جهانی و مسابقات المپیک را پیش‌رو دارد، کشتی‌گیران رده‌های سنی پایه به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: برای حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده‌ سنی نوجوانان آسیا و جهان در سال 2016 دو کشتی‌گیر از استان قم به اردوی جدید تیم ملی نوجوانان ایران دعوت شده‌اند و در کنار دیگر ملی‌پوشان زیر نظر کادر فنی به کارهای آماده‌سازی خواهند پرداخت.

دبیر هیئت کشتی استان قم بیان کرد: از بین نخبه‌های کشتی قم که در رقابت‌های قهرمانی سال 94 کشور حضور داشتند، ابوالفضل زینتی‌رفاه و مهدی قربانی برای حضور در اردوی جدید آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه این اردو از روز شنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه به میزبانی تهران آغاز خواهد شد، ابراز کرد: هدف از تشکیل این اردو این است که تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان برای حضور مقتدرانه در رقابت‌های آسیایی و جهانی 2016 آماده شود.

رضایی با اشاره به حضور 21 کشتی گیر نخبه رده سنی نوجوانان ایران برای حضور در این مرحله از اردو و تمرینات آماده‌سازی تیم ملی ایران، بیان کرد: میزبان این تمرینات خانه کشتی شماره دو تهران است و ملی‌پوشان تا روز هشتم اردیبهشت ماه تمرینات خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ملی‌پوشان کشتی فرنگی زیر نظر علی اشکانی برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی 2016 نوجوانان آماده می‌شوند، بیان کرد: دو کشتی‌گیر از استان‌ قم در اوزان 42 و 63 کیلوگرم به این اردو دعوت شده‌اند و امیدوار به درخشش آنها هستیم.

دبیر هیئت کشتی استان قم بیان کرد: مهدی قربانی در وزن 42 کیلوگرم و ابوالفضل زینتی‌رفاه در وزن 63 کیلورگم نمایندگان قم در اردوی جدید آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان هستند در حالی که هر دو سابقه کسب مدال از مسابقات نوجوانان ایران را دارند.

وی در ادامه از مشخص شدن زمان اعزام کشتی‌گیران نوجوان به رقابت‌های قهرمانی آسیا خبر داد و ابراز کرد: فدراسیون جهانی کشتی بعد از مشخص کردن کشورهای میزبان مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و جهان در سال 2016 زمان برگزاری مسابقات را نیز اعلام کرده است.

رضایی با بیان اینکه تیرماه و مرداد ماه اعزام نوجوانان فرنگی‌کار به رقابت‌های برون‌مرزی سال جاری صورت می‌گیرد، در پایان یاد آور شد: شهر تای‌چانگ کشور چین‌تایپه میزبان رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا در روزهای نهم تا دوازدهم تیرماه سال 95 خواهد بود، ضمن اینکه شهر تفلیس گرجستان به عنوان میزبان مسابقات جهانی کشتی این رده سنی در روزهای هفدهم تا نوزدهم مرداد ماه سال جاری معرفی شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com