کد خبر ۳۶۲۳۰ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۸
به مقصد آلماتی

فوتسالیست قم مسافر مسابقات قهرمانی آسیا شد

فوتسالیست ملی‌پوش قم روزهای پایانی هفته جاری به عنوان عضو تیم ملی فوتسال راهی رقابت‌های قهرمانی دانشجویان آسیا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،بعد از موفقیت ارزنده‌ای که تیم ملی فوتسال دانشجویان پسر در نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی دانشجویان آسیا کسب کرد و با اقتدار از سد حریفان گذشت تا قهرمانی قاره کهن را جشن بگیرد، اکنون نوبت به دفاع از این عنوان رسیده است.

دوره قبلی رقابت‌های فوتسال قهرمانی دانشجویان آسیا در سال 1391 به میزبانی کشورمان در تهران به انجام رسید و در حالی که دو تیم از ایران در آن حضور داشتند تیم اصلی کشورمان با هدایت سیدمهدی ابطحی و درخشش بازیکنان ملی‌پوش که چهار نفر آنها از قم بودند بر سکوی قهرمانی ایستاد.

اکنون نوبت به دومین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتسال دانشجویان آسیا در بخش پسران رسیده است و این بازی‌ها از سوم تا هشتم اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار می‌شود و یکی از تیم‌های مدعی حاضر در آن، تیم ملی فوتسال ایران است.

در حالی که از سوی کمیته برگزاری این مسابقات دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به عنوان نماینده فنی بازی‌ها انتخاب شده است، تیم ملی فوتسال دانشجویان روزهای پایانی هفته جاری راهی کشور قزاقستان خواهد شد.

تیم ملی فوتسال در حالی ترکیب نهایی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی دانشجویان آسیا شناخته است که کادر فنی این تیم اواخر سال 94 از حدود 100 بازیکن شاخص فوتسال ایران برای حضور در اردوی آماده‌سازی دعوت به عمل آورد و در نهایت 13 بازیکن را انتخاب کرد.

در آن مقطع زمانی سیدعلی حسینی، میثم ایلانلو و عابد خسروبیگی به عنوان دانشجویان دانشگاه پیام نور قم، روح‌الله ایثاری به عنوان دانشجوی دانشگاه فرهنگیان قم و مسلم اولاد قباد از دانشگاه آزاد اسلامی نمایندگان فوتسال قم در اردوی آماده‌‌سازی تیم ملی دانشجویان بودند.

اکنون که از سوم اردیبهشت‌ماه قرار است رقابت‌های فوتسال قهرمانی دانشجویان آسیا در کشور قزاقستان برگزار شود تنها مسلم اولاد قباد بازیکن چند فصل اخیر نمایندگان قم در لیگ‌ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در ترکیب نهایی کادر فنی تیم ملی قرار دارد و در تمرینات این تیم شرکت می‌کند تا تیمی قوی و منسجم در رقابت‌های آسیایی حضور یابد.

اسامی 13 بازیکن ترکیب نهایی تیم ‌ملی فوتسال دانشجویان برای اعزام به مسابقات دانشجویان قهرمانی آسیا در قزاقستان در حالی مشخص شد که سعید مومنی، باقر محمدی و مهرداد اعظمی به عنوان سه دروازه‌بان تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

همچنین علیرضا رفیع‌پور، مجید حاجی‌بنده، حمیدرضا پورجاوید، مجتبی حسن‌نژاد، مسلم اولاد قباد، علی محمودی، علی ابراهیمی، عارف بلوکی، دانیال گیویلی و محمد زارع دیگر نفراتی هستند که به عنوان بازیکن همراه با تیم ملی در رقابت‌های دانشجویان آسیا شرکت خواهند کرد.

گفتنی است، رقابت‌های فوتسال قهرمانی دانشجویان آسیا از سوم تا نهم این ماه برگزار می‌شود، در حالی که حسین شمس سرمربی اسبق تیم ملی در جام‌های جهانی 2004 و 2008 به عنوان سرمربی هدایت این تیم را بر عهده دارد و رضا صادقی و یعقوب فیلگوش دیگر مربیان این تیم هستند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com