کد خبر ۳۶۲۳۶ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
شهردار قم:

67 درصد بودجه شهرداری قم وابسته به عوارض است

شهردار قم با بیان ضرورت تعریف بودجه‌های پایدار برای شهر گفت: 67 درصد بودجه شهرداری قم بر پایه عوارض است و زمانی که شاهد رکود یا رونق بازار ساخت‌وساز هستیم برنامه‌های شهر دچار مشکل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد با تأکید بر ضرورت مدیریت شهرها بر پایه منابع پایدار اظهار کرد: عمده بودجه شهرداری‌ها بر پایه منابعی است که ماندگار نبوده و در صورت تغییر شرایط اقتصادی شهر را با کمبود مواجه می‌کند که این روند مشکلاتی در مدیریت شهری ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای مدیریت و توسعه شهرها در آینده تصریح کرد: برای اینکه بتوان برنامه‌ریزی درستی برای آینده داشت و در پی آن تحقق برنامه را دنبال کرد باید اعتبارات و منابع شهری تعریف شده باشد.

شهردار قم با بیان اینکه باید بودجه‌های پایدار برای شهر تعریف شود تا شهر بر پایه آن‌ها برنامه‌ریزی و حرکت کند، خاطرنشان کرد: 67 درصد بودجه شهرداری قم بر پایه عوارض است و زمانی که شاهد رکود یا رونق بازار ساخت و ساز هستیم برنامه‌های شهر دچار مشکل می‌شود و این مشکل با تعریف درآمد پایدار برای شهرها برطرف خواهد شد.

وی یکی از راهکارهای تعریف درآمد پایدار شهری را مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: برای مدیریت صحیح شهر تجمیع عوارض از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه علاوه بر کاهش حضور مردم در ادارات، مدیریت شهر را یکپارچه می کند.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه امور مردم باید به خودشان واگذار شود، خاطرنشان کرد: ریشه اقتصاد مقاومتی واگذاری امور به مردم است و با شعار به تنهایی این امر محقق نمی‌شود و به نوعی برنامه‌ریزی‌ها علیه این مطلب و اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه بازنگری در قوانین شهرداری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: برای پویایی شهر، در بحث خدمات شهری باید بازنگری در قوانین را شاهد باشیم، چراکه قوانین فعلی مربوط به 50 سال قبل است.

برچسب ها : خبرقم عوارض
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com