کد خبر ۳۸۱۰۹ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۲
آیت‌الله مصباح یزدی:

دوست و دشمن به عظمت و اقتدار رهبری گواهی می‌دهند/ بزرگترین دشمنی با نظام در بعد فرهنگ و ایمان جوانان است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نعمت وجود رهبری که به بهترین وجه جامعه اسلامی را در بحران‌ها حفظ و هدایت کرده است، گفت: مقام معظم رهبری در تاریخ در بین رهبران اسلامی، کم نظیر است و دوست و دشمن به عظمت و اقتدار و پاکی وی گواهی می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از کادر و پرسنل نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به وجود نهادی برای دفاع در هر جامعه متمدن اظهار کرد: تجربه نشان داده است که در بین انسان‌ها افرادی پیدا می‌شوند که به دنبال تضییع حق دیگران و تجاوز به حقوق آن‌ها هستند. کشور ما نیز به عنوان یک کشور اسلامی، استثناء نیست و نهاد دفاعی کشور به چند سازمان سپرده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یک وظیفه مشترک که روح این نهاد را تشکیل می‌دهد، در نهادهای دفاعی همه کشور‌ها وجود دارد و آن دور کردن خطر نظامی از این سرزمین است، افزود: در تشخیص خطر و اینکه چگونه باید با آن مقابله کرد، بین کشور‌ها با توجه به نظام ارزشی آنها تفاوت‌هایی وجود دارد.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی برداشت عمومی مردم از دفاع، تنها دفاع در برابر حمله نظامی و تجاوز به خاک میهن بود و تفاوتی بین ارتش ایران به عنوان تنها نهاد دفاعی ایران با ارتش‌های دیگر دنیا نبود،‌ در حالی که در اسلام علاوه بر دفاع از سرزمین، جان، اموال و ناموس مسلمانان، ارزش‌های دیگری نیز مطرح بوده و دفاع از آنها واجب شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای احیای باورها و ارزش‌های اسلامی تشکیل شده است، ادامه داد: باید باورها و ارزش‌های اعتقادی نظام دفاع کرد. دفاع در نظام اسلامی، گاه در حوزه فرهنگی است که متصدیان خاص خود را دارد و با بحث و روشنگری و تبیین حل می‌شود؛ گاه در بعد اقتصاد در برابر فشار دشمن بر اقتصاد نظام اسلامی است و گاه نیز در بعد نظامی است که باید برای مقابله با آن، با تقویت نظامی آماده دفاع بود.

وی ضمن تشریح نعمت انقلاب اسلامی و رهبری الهی آن اظهار کرد: باید توجه داشت، وجود این نعمت تنها در اثر تجربه نظامی و سیاسی نیست، بلکه به خاطر تقویت ایمان است. در چنین شرایطی که دشمن، ایمان جوانان ما را هدف قرار گرفته است، بزرگترین دشمنی با نظام اسلامی نه در بعد نظامی و اقتصادی، بلکه در بعد فرهنگ و ایمان جوانان ماست.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به نعمت وجود رهبری که به بهترین وجه جامعه اسلامی را در بحران‌ها حفظ و هدایت کرده است، اظهار کرد: خداوند کسی را به ما عطا فرموده که در تاریخ در بین رهبران اسلامی، کم نظیر است و دوست و دشمن به عظمت و اقتدار و پاکی وی گواهی می‌دهند، در حالی که 30 سال مسؤولیت کشور را آن هم در حساس‌ترین شرایط اجتماعی و سیاسی بر عهده داشته و نقطه ضعف یا اشتباه قابل اثباتی از او مشاهده نشده است.

استاد حوزه علمیه قم پاسداران را وارث خون‌های بیش از 200 هزار شهید بی‌مانند انقلاب و دفاع مقدس دانست و حفظ این میراث و دستاوردهای آن‌ را به حفظ ایمان جامعه معرفی کرد و افزود: اگر ایمان تضعیف شود، همه این دستاوردها بر باد رفته است و گویا ما 200 هزار نفر از بهترین افراد را با دست خودمان از بین برده‌ایم.

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه هویت این نظام به ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی است، اظهار کرد: وظیفه انسانی، ملی و دینی ما این است که ابتدا از ایمان افراد جامعه دفاع کنیم، زیرا هرچند محافظت از حتی یک جزیره که خیلی قابل سکونت هم نیست، مهم است، ولی دفاع از ایمان جوانان که در واقع رکن نظام اسلامی است، از آن مهم‌تر است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com