کد خبر ۳۶۰۸۳ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

کسی را به جامعیت مقام معظم رهبری نمی‌شناسم/ امام(ره) دین را برای جامعه ایرانی زنده کرد

عضو خبرگان رهبری گفت: کسی را به جامعیت مقام معظم رهبری نمی‌شناسم و باید سعی کنیم شیطان ما را وسوسه نکند و شبهاتی القا نکند که ارادت خود را نسبت به ایشان کم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جمع فرماندهان ناجای شرکت کننده در دوره بصیرت در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند انسان را آفریده است و از فضل خودش امتیازاتی به او داده که به هیچ مخلوق دیگری نداده است، گفت: خداوند زمانی که می‌خواست انسان را بیافریند به فرشتگان فرمود که می‌خواهم جانشین خود را خلق کنم.

وی بیان کرد: خداوند شرایطی را فراهم کرده است که انسان به اوج کمال برسد و حسی را در انسان به وجود آورده است که به فکر رشد و ترقی باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه ما مبتلا به فراموشی نعمت‌های الهی هستیم، بیان کرد: خداوند آنقدر به ما نعمت داده است که فرموده اگر جن و انس جمع شوند نمی‌توانند نعمت‌های الهی را بشمارند.

وی تصریح کرد: نعمت‌های معنوی خداوند مانند فهم، عقل و شناخت خداوند ارزش بیشتری از نعمت‌های مادی دارند و اگر تمام نعمت‌های مادی را در یک کفه ترازو قرار دهیم و شناخت خدا را در کفه دیگر، نعمت معنوی به مراتب سنگین‌تر خواهد بود.

آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد: اگر نعمت خداشناسی باشد این نعمت‌های مادی ارزش پیدا می‌کند در غیر این صورت انسان جانوری خواهد بود که غیر از دریدن و فساد کار دیگری انجام نمی‌دهد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نعمت بزرگ بعدی شناخت خود انسان است گفت: اگر ما سعی کنیم خود را بشناسیم سعی می‌کنیم که خود را بسازیم تا برای خود و جامعه مفید و موثر باشیم و اگر خود را نشناسیم ممکن است طوری رشد یابیم که برای جامعه مضر باشیم.

وی بیان کرد: صدام و شمر انسان‌هایی مانند ما بودند ولی واقعا چه اتفاقی افتاد که در آن راه وارد شدند ولی کسی مانند سلمان نیز بود که فهمید که برای چه خلق شده است، راهش را پیدا کرد  و به دنبال کسی رفت که تربیتش کند و در آخر در حکم یکی از افراد خانواده پیامبر(ص) شد.

وی بیان کرد: اگر متوجه شدیم که چه عاملی موجب شد که دین‌دار باشیم و دین در جامعه ما زنده باشد و بتواند نقش خود را ایفا کند می‌فهمیم که نهضت امام خمینی (ره) چه ارزش بزرگی داشت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه نهضت امام(ره) یک حرکت سیاسی نبود که تنها بخواهد یک حکومت را عوض کند، گفت: اگر بخواهیم نعمت وجود امام(ره) را درک کنیم باید بفهمیم دین چه ارزشی دارد.

وی افزود: امام(ره) دین را برای جامعه ایرانی ما زنده کرد و اگر نهضت امام(ره) نبود مشخص نبود که ما، شما و فرزندانمان اکنون در چه وضعی بودیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه برخی از نعمت‌ها مادر نعمت‌های دیگر است و انقلاب نیز مادر نعمت‌های دیگر برای ما بود، اظهار کرد: پیروزی انقلاب در این دنیای آشفته و تاریک نعمت بزرگی بود و باید بفهمیم که در برابر آن چه وظیفه‌ای داریم.

وی عنوان کرد: وظیفه ما این است که شکر این نعمت را به جا آوریم و اگر کمبودی است سعی کنیم آن را جبران کنیم و زمینه بقای آن را فراهم آوریم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بخش عظیمی از وظیفه حفاظت از این دستاورد دین در دست شما نیروهای نظامی است، گفت: عده‌ای ممکن است به تنها دنبال کسب درآمد باشند ولی عده‌ای نیز هستند که حفاظت از نظام را توفیقی برای خود می‌دانند که نشان می‌دهد درک بالاتری از دین دارند.

وی با بیان اینکه این نعمت را همه می‌دانیم ولی آن را فراموش می‌کنیم، افزود: باید سعی کنیم که سه اصل شناخت خدا، دلیل آفرینش و اینکه چگونه باید حرکت کنیم تا به آنچه خدا برای ما خواسته است برسیم را بدانیم و پس از آنکه آن را فهمیدیم سعی کنیم یادمان بماند و گرفتاری‌های زندگی موجب نشود که فراموش کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از وظایفی که حتما باید سعی کنیم آن را برای خود یادآوری کنیم شکر وجود رهبری است که در عالم بی‌نظیر است گفت: من کسی را به جامعیت مقام معظم رهبری نمی‌شناسم و باید سعی کنیم شیطان ما را وسوسه نکند و شبهاتی القا نکند که ارادت خود را نسبت به ایشان کم کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com