کد خبر ۳۸۱۵۷ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۶
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

همایش تربیت متخصصین فضای مجازی برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده طلاب و روحانیون از فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات، همایش تربیت متخصصین فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی‌شاهرودی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود، چند محور اساسی را برای حوزه‌های علمیه تشریح کردند که یکی از برجسته‌ترین آنها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط حوزویان برای مقابله با شبهات بود.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با همراهی نماینده ولی فقیه در سپاه و ریاست سازمان بسیج مستضعفین، پنجشنبه هفته جاری، همایش تربیت متخصصین فضای مجازی را در شهر قم برگزار می‌کند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در این همایش، 70 نفر از طلاب و روحانیون متخصص در عرصه فضای مجازی هستند که از کل کشور شناسایی شده‌اند.

وی افزود: هدف کلی از این دوره آموزشی این است که این 70 نفر، در استان‌های مختلف کشور، بتوانند حلقه‌های تخصصی فضای مجازی را تشکیل داده و مربی حداقل 20 سرگروه استانی در این زمینه شوند که هر کدام از این 20 نفر جامعه هدف نیز حلقه‌هایی را شکل خواهند داد تا ان‌شاءالله در آینده نزدیک و احتمالا تا پایان سال، چند هزار نفر را درگیر این موضوع مهم کرده باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌شاهرودی یادآور شد: در این دوره فشرده آشنایی با فضای مجازی، فضای مجازی و کودک، آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی، فضای مجازی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و در نهایت استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط طلاب و روحانیون برای پاسخگویی به شبهات، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: نکته مهم دیگری که ما در این دوره فشرده در دستور کار داریم، ارائه آموزه‌هایی در تقویت خانواده اسلامی بر اساس سبک زندگی اسلامی و ایرانی و تأکید بر ترویج این آموزه‌ها، توسط فضای مجازی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com