کد خبر ۳۸۱۴۰ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۳
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

نباید در برابر حرکت‌های گمراهانه در زمینه اسلام‌هراسی ساکت بود

یک مرجع تقلید گفت: نباید در برابر حرکت‌های گمراهانه دیگران ساکت و آرام باشیم، ما نیز باید حرکتی داشته باشیم و به دنیا بفهمانیم حقیقت اسلام سر بریدن و کشتار زنان و کودکان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیران دانشگاه علوم و معارف قرآن و دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی قرآن کریم و فرهنگ انقلاب اظهار کرد: برگزاری این همایش از سوی شما پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، ولی باید در نظر داشت انقلابی بودن حوزه و دانشگاه به چه معنا است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن فرموده است برای بندگان من مثال بزنید با مثال بهتر می‌توانند موضوع را درک کنند، ذات اقدس الهی قدرت مطلق است می‌توانست کاری کند که احتیاج به مثال نداشته باشد اما حکمت بر این بوده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نفس تفکر در زمینه فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اینکه حوزه انقلابی باشد اهمیت دارد، گفت: انسان بفهمد انقلاب به چه معنایی است، رهبر معظم انقلاب زمینه را در دنیا طوری مشاهده کرده که به سمت گمراهی و ضلالت در حال حرکت است، بنابراین باید گونه‌ای دیگر اسلام را به مردم نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به نام خدا و پیامبر مردم را می‌کشند و به این وسیله در دنیا اسلام‌هراسی را تبلیغ می‌کند، در بسیاری از کشورهای خارجی مسلمانان در فشار هستند، زمانی که گروهی به نام اسلام حرکتی نادرست انجام می‌دهد، ترس و وحشت در آنها ایجاد می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: نباید در برابر حرکت‌های گمراهانه دیگران ساکت و آرام باشیم، ما نیز باید حرکتی داشته باشیم و به دنیا بفهمانیم حقیقت اسلام سر بریدن و کشتار زنان و کودکان نیست.

وی با اشاره به همایش بین‌المللی قرآن کریم و فرهنگ انقلاب گفت: در اینگونه همایش‌ها باید جوانان و‌ دانشجویان با مفاهیم قرآن آشنا شوند، زیرا قرآن وسیله هدایت جامعه است، باید در نظر داشت هدایت قرآن فردی نیست بلکه هدایت جامعه را دربرمی‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرمایش رهبری در زمینه انقلابی کردن جامعه بسیار جامع است، امیدواریم به معنایی که ایشان فرمودند در این دوران بتوانیم جامعه را روشن کرده و انقلابی کنیم.

وی عنوان کرد: امام علی(ع) در سخنی فرمودند دنیا سراسر جهل و نادانی است، مگر اینکه دارای علم باشید و سپس عمل کنید، باید در نظر داشت عمل با اخلاص سعادت را به همراه دارد، ولی اینکه انسان تنها خدا را در نظر بگیرد،‌ بسیار سخت است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com