کد خبر ۴۰۴۴۹ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم تاکید کرد

رفع مشکلات زیرساختی شهر قم با اولویت مناطق محروم

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم بر رفع مشکلات زیرساختی شهر با اولویت مناطق محروم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علیرضا قاری قرآن امشب در دیدار شهردار و مدیران شهری با آیت‌الله علوی گرگانی، با بیان اینکه در سال‌های گذشته پروژه‌های عمرانی دچار مشکلاتی شده بود گفت: در سال 95 براساس برنامه‌ریزی تمام آنها تکمیل شد و در حال حاضر پروژه رهاشده نداریم و باقی نیز به زودی افتتاح می‌شود.

وی برنامه‌ریزی شهرداری برای اجرای پروژه‌های جدید را یادآور شد و افزود: پروژه شهدای مدافع حرم، مقداد، رمپ و لوپ غدیر از این جمله است که اکثر آنها در مراحل نهایی است یا افتتاح شده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به افزایش سه برابری بودجه عمرانی شهرداری گفت: براساس مشکلات و نیازهای شهر برنامه پنج ساله آماده شده تا در این مدت بتوانیم زیرساخت های مورد نیاز شهر را تکمیل کنیم.

وی مشکلات زیرساختی در مناطق مختلف شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: ما در مناطق دو، 6، پنج و هشت نیازمند توسعه زیرساختی بیشتری نسبت به دیگر مناطق هستیم و به خصوص در حوزه آسفالت امسال برنامه ویژه‌ای داریم.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: برنامه داریم در سال‌های آینده مشکل آسفالت معابر را در شهر قم برطرف کنیم.

وی با اشاره به مراحل نهایی اتمام خط اول مترو قم خاطرنشان کرد: خط دوم مترو نیز از پردیسان تا شهرک فرهنگیان در مرحله طراحی و تامین منابع مالی است و مجموعا هر دو پروژه بالغ بر 5 هزار میلیارد سرمایه وارد شهر می‌کند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: در بخش منوریل نیز به دلیل اینکه این پروژه دچار مشکلاتی بود و مسائلی در خصوص آن مطرح شده بود نهایتا تصمیم بر این شد که در فاز اول تا میدان مطهری با کاربری غیر از حمل و نقل شهری تکمیل شود چراکه این مسیر از هسته اصلی ترافیکی و حمل و نقلی شهر خارج است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com