کد خبر ۳۸۱۴۸ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم خبر داد

صدور 1.4 میلیون متر مربع پروانه احداث بنا در قم

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: در سال گذشته یک میلیون و 400 هزار متر مربع پروانه احداث، توسعه و تجهیز بنا در قم صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: پروانه‌های ساختمانی براساس طرح جامع و تفصیلی صادر می‌شود، یک دوره سه ساله برای پروانه ساختمانی در نظر گرفته شده، مالکان موظف هستند در طول این مدت بنای خود را احداث کرده و پایان کار دریافت کنند، ‌اگر به هر دلیلی نتوانستند بنا را احداث یا تکمیل کنند، دو سال دیگر به آن‌ها فرصت داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون محدودیت و مشکلی برای صدور پروانه ساختمانی در محدوده قانونی شهر وجود ندارد.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به محاسن محدودیت زمانی پروانه ساختمانی گفت: با برداشتن محدودیت زمانی پروانه ساختمانی موافق نیستیم، زیرا وجود محدودیت زمانی پروانه ساختمانی سبب می‌شود ساخت و ساز رونق پیدا کند و از نظر زیست محیطی زمین‌هایی که در محدوده قانونی شهر پراکنده هستند و مشکلات زیست محیطی دارد، مسائل مربوط به آن‌ها با ساخت و ساز مرتفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به این وسیله رونق اقتصادی، رونق تولید و فعالیت و اشتغال ایجاد می‌شود، اگر محدودیت زمانی پروانه ساختمانی برداشته شود، تهدیداتی به همراه دارد.

جانقربان عنوان کرد: شهرداری دنبال این نیست که تنها پروانه صادر کند، بلکه با ارائه پروانه پیگیری می‌کند، ساختمان براساس ضوابط پروانه و استانداردهای نظام مهندسی احداث شود.

وی با اشاره به معایب و مشکلات برداشتن محدودیت زمانی پروانه ساختمانی گفت: اگر محدودیت زمانی برداشته شود، می‌تواند به دلالی و واسطه‌گری تبدیل شود که این امر مسائل زیست محیطی را به دنبال دارد که رونق اقتصادی، تولید و... را متأثر می‌کند.

سرپرست امور شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 400 هزار متر مربع پروانه احداث، توسعه و تجیهز بنا صادر شده است، عنوان کرد: این میزان نسبت به سال 93 در حدود 30 درصد کاهش صدور پروانه ساختمانی را نشان می‌دهد، سال 93 نیز نسبت به سال قبل خود 30 درصد صدور پروانه کاهش پیدا کرده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com