کد خبر ۳۸۱۶۳ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد

موفقیت 97 درصدی تعاونی‌های بخش مسکن در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به ساخت 44 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها در قم، از ثبت موفقیت 97 درصدی تعاونی‌های بخش مسکن در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،نصرالله بازوند چهارشنبه شب در همایش بزرگداشت هفته تعاون که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به شیوه ارزیابی صورت گرفته برای انتخاب تعاونی‌های برتر بیان کرد: در تیر ماه ثبت نام از تعاونی‌ها انجام شده و از 20 تا 30 تیر ماه نیز عملکرد و فعالیت‌های تعاونی‌ها از سوی هیأت داوران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های ویژه‌ای برای انتخاب تعاونی‌های برتر در نظر گرفته شده بود اضافه کرد: از 33 تعاونی که در این خصوص ثبت نام کردند 10 تعاونی با نظر هیأت داوران به عنوان تعاونی‌های برتر استان قم انتخاب شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم به برخی از انتقادات مبنی بر نقاط ضعف تعاونی‌ها بیان کرد: تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف ثابت کرده‌اند که موفق هستند و به طور مثال در بخش مسکن شاهد موفقیت تعاونی‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: اینکه عده‌ای در بخش مسکن نتوانستند به موفقیت لازم دست یابند دلیل نمی‌شود عنوان کنند که کل تعاونی‌های این حوزه ناموفق بوده‌اند.

بازوند به ساخت 46 هزار واحد مسکونی توسط‌ تعاونی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 44 هزار واحد از مسکن‌هایی که تعاونی‌ها ساخته‌اند در اختیار مردم قرار گرفته است و آمار موفقیت 97 درصدی نشان می‌دهد که کارنامه موفقی از سوی تعاونی‌ها در این بخش به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از 200 هزار تعاونی در کشور نیمی از آنها غیر فعال هستند اضافه کرد: سهم تعاونی‌ها امروز در اقتصاد کشور بین پنج تا هفت درصد اعلام شده است و این در حالی است که سهم 25 درصدی در برنامه پنجم توسعه برای تعاونی‌ها پیش بینی شده بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: البته در شرایطی که 80 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت قرار دارد برای تحقق سهم مورد انتظار بخش تعاون در کشور راه بسیاری در پیش است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com