کد خبر ۳۸۴۱۹ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
رئیس هیأت کاراته استان قم:

کاراته‌کای ملی‌پوش قم آبان‌ماه به مسابقات جهانی 2016 اعزام می‌شود

رئیس هیأت کاراته استان قم گفت: کاراته‌کای ملی‌پوش استان کمتر از یکماه دیگر در پیکارهای کاراته 2016 قهرمانی جهان به میدان می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علیرضا برخورداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: این سومین حضور متوالی ستاره کاراته قم یعنی امیر مهدی‌زاده در مسابقات جهانی این رشته است و ان‌شاءالله همانند دوره‌های قبل با درخشش این کاراته‌کای موفق و کسب مدال توسط وی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: امیر مهدی‌زاده در سال 2012 برای نخستین‌بار حضور در مسابقات کاراته قهرمانی جهان را تجربه کرد، رقابت‌هایی که در شهر پاریس فرانسه به انجام رسید و کاراته‌کای پرتوان استان قم و کشورمان در وزن منهای 60 کیلوگرم با شایستگی به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت.

رئیس هیأت کاراته استان قم بیان کرد: مهدی‌زاده دو سال بعد در پیکارهای کاراته 2014 قهرمانی مردان جهان دومین اعزام جهانی خود را تجربه کرد و این بار در شهر برمن آلمان به مصاف حریفان در وزن منهای 60 کیلوگرم رفت اما با یک باخت در نهایت به مقام سوم و نشان برنز بسنده کرد.

وی یاد آور شد: اکنون نوبت به سومین حضور متوالی مهدی‌زاده در مسابقات کاراته قهرمانی جهان رسیده است در حالی که پیکارهای 2016 کاراته مردان دنیا آبان‌ماه امسال با حضور چهره‌های مطرح این رشته از کشورهای مختلف به میزبانی کشور اتریش به انجام می‌رسد.

برخورداری خاطرنشان کرد: مسابقات 2016 کاراته قهرمانی جهان از روز چهارم آبان ماه رسما به میزبانی شهر لینز اتریش آغاز می‌شود و تا روز نهم آبان در حالی ادامه پیدا می‌کند که امیر مهدی‌زاده بار دیگر در وزن اختصاصی خود برابر حریفان به روی تاتامی خواهد رفت.

وی ابراز کرد: مهدی‌زاده در فاصله رقابت‌های جهانی سه دوره‌ اخیر در چندین میدان مهم دیگر از جمله رقابت‌های قاره‌ای نیز به میدان رفته و موفقیت‌های متعددی را به ارمغان آورده است که از جمله آنها می‌توان به مقام قهرمانی بازی‌های آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی و همچنین قهرمانی سال 2015 کاراته مردان آسیا در کشور ژاپن اشاره کرد.

رئیس هیأت کاراته استان قم اضافه کرد: بعد از انتخابی‌هایی که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و مهدی‌زاده با درخشش در آن خود را به عنوان نفر نخست وزن منهای 60 کیلوگرم در ترکیب تیم ملی کشورمان فیکس کرد، این کاراته‌کا به همراه دیگر ملی‌پوشان در یک رقابت بین‌المللی نیز به میدان رفت و طلا گرفت.

وی یاد آور شد: حتی قرار بود مهدی‌زاده و دیگر ملی‌پوشان کاراته کشورمان برای کسب آمادگی بیشتر و محک شرایط فنی خود برای حضور در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته ملقب به کاراته‌وان، به کشور ژاپن نیز سفر کنند اما این سفر با تصمیم کادر فنی تیم ملی کاراته بزرگسالان لغو شد.

برخورداری تصریح کرد: فدراسیون برای اعزام ملی‌پوشان حاضر در اردوی تیم ملی به رقابت‌های کاراته‌وان در کشور ژاپن برنامه‌ریزی کرده بود اما این سفر با تصمیم کادر فنی از برنامه آماده‌سازی تیم ملی خارج شد تا ملی‌پوشان کاراته در فاصله کمتر از یک ماه تا پیکارهای جهانی 2016، تمرینات خود را در تهران پیگیری کنند و سپس راهی اتریش شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com