کد خبر ۳۸۶۷۲ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
در وزن منهای 60 کیلوگرم صورت می‌گیرد

رقابت ستاره کاراته قم با رقیب کرواسی در آغاز پیکارهای جهانی 2016

ملی‌پوش و چهره شاخص کاراته استان قم تلاش خود را برای کسب مدال از مسابقات جهانی 2016 کاراته در جدال با کاراته‌کایی از کشور کرواسی آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،رقابت امیر مهدی‌زاده چهره سرشناس و مطرح کاراته استان قم در مسابقات 2016 جهانی کاراته در حالی از پنجمین روز آبان ‌ماه آغاز می‌شود که بعد از برگزاری دوره قبل رقابت‌های جهانی 2014 در کشور آلمان، اکنون کشور اتریش میزبانی این مسابقات را انجام می‌دهد.

در حالی که استارت این دوره از رقابت‌های جهانی کاراته در کشور کرواسی از صبح پنجمین روز آبان ماه زده می‌شود و مردان و بانوان کاراته‌کای کشورمان به روی تاتامی می‌روند، امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای مطرح استان قم در کنار سایر ملی‌پوشان در بخش کومیته انفرادی برای کسب مدال برابر حریفان صف‌آرایی می‌کند.

امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم عضو تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان به شمار می‌رود و این سومین تجربه حضور در مسابقات جهانی کاراته برای این کاراته‌کای پرتوان است زیرا در سال‌های 2012 و 2014 نیز در این جام به میدان رفته است و در شرایطی که از هر دو میدان جهانی قبل مدال گرفته، حالا برای کسب سومین طلای جهانی خود تلاش می‌کند.

برنامه مسابقات جهانی 2016 کاراته به میزبانی کشور اتریش در حالی اعلام شده و این رقابت‌ها از صبح امروز چهارشنبه پنجم آبان ماه در شهر لینز این کشور آغاز می‌شود که رقابت‌ها تا روز جمعه هفتم آبان ماه ادامه خواهد داشت تا برترین‌های کومیته و کاتای تیمی و انفرادی مشخص شوند.

ملی‌پوشان کاراته کشورمان در حالی راهی این مسابقات شده‌اند که امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته قم در وزن منهای 60 کیلوگرم بعد از مدال طلای مسابقات جهانی سال 2012 در شهر پاریس فرانسه و مدال برنز پیکارهای جهانی سال 2014 به میزبانی شهر برمن آلمان، به دنبال سومین مدال جهانی خود است.

البته مهدی‌زاده در این سال‌ها مدال‌های با ارزش دیگری همچون مقام قهرمانی و نشان طلای پیکارهای دانشجویان جهان در مونته‌نگرو، مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی و مدال طلای مسابقات قهرمانی 2015 مردان آسیا را به دست آورده و اکنون قصد خلق شگفتی دیگری در رقابت‌های جهانی 2016 را دارد.

در نخستین روز از بیست و سومین دوره مسابقات کاراته قهرمانی مردان و زنان جهان، 14نماینده کشورمان در هر دو بخش مردان و بانوان برابر حریفان خود به روی تاتامی خواهند رفت در حالی که این دوره از پیکارها با حضور بیش از 800  کاراته‌کا از بیش از یکصد کشور جهان در دو بخش کاتا و کومیته و در قسمت‌های تیمی و انفرادی برگزار می‌شود.

رقابت‌های امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم از صبح پنجمین روز آبان ماه در رقابت با کاراته‌کایی از کرواسی آغاز می‌شود و دارنده مدال طلای این وزن در مسابقات جهانی سال 2012 و نشان برنز سال 2014، برای دفاع از موفقیت‌های قبلی و تکرار مدال‌گیری از پیکارهای جهانی به روی تاتامی خواهد رفت.

مرد طلایی کاراته استان قم در پیکارهای جهانی و آسیایی سال‌های اخیر، تلاش خود را برای کسب مدال از جهانی 2016 لینز اتریش ابتدا در جدال با حریفی از کرواسی آغاز می‌کند و چنانچه حریف را از پیش‌رو بردارد، در گام بعدی به مصاف برنده مسابقه کاراته‌کاهای آفریقای‌جنوبی و کره‌جنوبی خواهد رفت.

منبع: فارس

برچسب ها : خبرقم کاراته
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com