کد خبر ۳۸۴۸۴ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱
در رده سنی بالای 25 سال

قم صاحب 2 مدال طلا و برنز مسابقات دارت ورزشکاران تالاسمی کشور شد

نمایندگان استان قم با درخشش در مسابقات دارت ورزشکاران تالاسمی کشور موفق به کسب عناوین قهرمانی و سومی این پیکارها شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا یکی از هیأت‌های ورزشی فعال استان قم به شمار می‌رود که ورزشکاران پرتوان و با استعداد آن اکنون درگیر رقابت با حریفان شرکت کننده در مسابقات ورزشکاران تالاسمی کشور هستند.

این در حالی است که فعالیت‌ها در هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم کاملام مشابه با دیگر هیات‌های ورزشی در بخش‌های همگانی، قهرمانی، فرهنگی و آموزشی ورزش جریان دارد و مانند سایر هیات‌ها هم مسابقات استانی متعدد برگزار می‌کند و هم اعزام‌های متنوعی به رقابت‌های قهرمانی کشور از این هیأت صورت می‌گیرد.

هیأت ورزش‌های بیماران خاص قم که از سال 2007 تا کنون با درخشش ورزشکارانی همچون معصومه مستقیمی در رشته تیراندازی و ثریا پارس‌لاری در رشته‌های متنوعی همانند دوومیدانی، بولینگ و بدمینتون افتخارات و موفقیت‌هایی از میادین برون‌مرزی نظیر آسیایی، جهانی و خاورمیانه برای ورزش قم به ارمغان آورده، اکنون در رقابت ورزشکاران تالاسمی کشور موفقیت کسب کرده است.

اعزام‌های هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم در حالی انجام شده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء کشورمان، رقابت‌های ورزشکاران تالاسمی کشور به منظور تعیین نفرات برتر سال جاری از دهم مهر ماه در جریان است.

مسابقات قهرمانی کشور ویژه ورزشکاران تالاسمی با حضور بانوان و آقایان ورزشکار به نمایندگی از 22 استان کشور به میزبانی مجموعه ورزشی شهید چمران شهرستان رامسر برگزار می‌شود و نمایندگان قم در هر دو بخش به این رقابت‌ها اعزام شده و تا کنون نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند.

با برنامه‌ریزی کمیته مسابقات فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء کشورمان، مسابقات قهرمانی ورزشکاران تالاسمی کشور با استقبال قابل توجه علاقمندان از سراسر ایران برگزار شد و طبق برنامه، ابتدا بانوان و سپس مردان ورزشکار برای کسب عناوین برتر به میدان رفتند.

این دوره از مسابقات  در دو رده سنی زیر 25 سال و بالای 25 سال و در رشته‌های دارت، تنیس روی‌میز، بدمینتون، شطرنج و تیراندازی برگزار شد و اعزام‌های هیأت بیماران خاص و پیوند اعضاء قم در بخش خانم‌ها در دو رشته ورزشی شطرنج و دارت انجام گرفت و مجموعا چهار ورزشکار به نمایندگی از قم در این دو رشته به میدان رفتند که عنوان نایب‌قهرمانی شطرنج به قم رسید.

در بخش آقایان مسابقات ورزشکاران تالاسمی قهرمانی کشور نیز اعزام‌های هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم در رشته‌های شطرنج، دارت، بدمینتون و تیراندازی انجام شد و مجموعا هشت ورزشکار در ترکیب تیم مردان قم حضور داشتند.

در حالی که امکان حضور دو ورزشکار در رقابت‌های هر رشته ورزشی این دوره وجود داشت، قم بار دیگر به موفقیت‌های خود در رشته دارت ادامه داد و حسین گرشاسبی در رده سنی بالای 25 مقام نخست ایران را از آن خود کرد، ضمن اینکه رسول فرمانی در همین رده سنی به مقام سوم دارت ایران دست یافت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com