کد خبر ۳۳۲۳۴ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱
با کسب 2 پیروزی و یک تساوی

3 نماینده قم موفق به کسب مدال طلای تورنمنت بین‌المللی چین شدند

3 نماینده استان قم در ترکیب تیم ملی موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلای رقابت‌های بین‌المللی فوتسال در کشور چین شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، توانمندی بالایی که در بین فوتسالیست‌های قم وجود دارد و حضور یک تیم کاملاً بومی به نمایندگی از قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال کشور یعنی لیگ برتر ایران، موجب شده است تا قم یکی از استان‌های موفق و متولی در فوتسال ایران به شمار برود.

بر همین اساس در بیش از یک دهه اخیر هر زمان که اردوی تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف فوتسال کشورمان تشکیل می‌شود همواره بازیکنان تکنیکی، باهوش و خوش ذوق فوتسال قم از سوی کادر فنی تیم‌های ملی به اردوی آماده‌سازی دعوت می‌شوند.

در یک دهه اخیر تقریباً در تمام سفرهای تیم‌ ملی فوتسال بزرگسالان به رقابت‌های برون‌مرزی اعم از بین‌المللی، قهرمانی آسیا و جام جهانی فوتسال از قم نماینده یا نمایندگانی حضور داشته‌اند و بر همین اساس فوتسال قم مسیر رشد و پیشرفت خود را بیش از پیش یافته است.

نخبه‌های فوتسال قم وقتی بازیکنان موفق فوتسال استان را در قالب تیم‌های ملی می‌بینند و حضور موفق آنها و نقش تاثیرگذارشان در موفقیت‌های تیم ملی را نظاره‌گر هستند با انگیزه و روحیه بالاتر به تلاش برای ارائه توانمندی‌های خود در این رشته ورزشی می‌پردازند.

به همین دلیل است که اکنون سهمیه فوتسال قم در تیم ملی بزرگسالان از یک یا دو بازیکن به سه نفر افزایش یافته و تیم ملی در سفری که به منظور برپایی یک اردوی تدارکاتی و انجام چند مسابقه در شرق آسیا برپا کرده بود، سه فوتسالیست نخبه قمی را نیز در ترکیب خود داشت.

علی‌اصغر حسن‌زاده، علیرضا وفایی و محمدحسین کوهستانی بازیکنانی هستند که به عنوان چهره‌های موفق فوتسال قم همراه با تیم ملی راهی رقابت‌های بین‌المللی فوتسال چین شدند و با درخشش در ترکیب تیم ملی زمینه قهرمانی این تیم را در جدال با رقبای مطرح خود فراهم کردند.

تیم ملی فوتسال در نخستین دیدار خود با هدایت محمد ناظم‌الشریعه به مصاف تیم ملی میانمار رفت و در پایان با نتیجه جالب توجه 15 بر یک حریف خود را در هم کوبید، سپس در مقابل تیم ملی مکزیک قرار گرفت و این حریف آمریکایی را نیز پنج بر یک مغلوب کرد.

ملی‌پوشان فوتسال در سومین و آخرین بازی خود در این دوره از رقابت‌ها برابر تیم میزبان یعنی تیم ملی فوتسال چین قرار گرفتند و در پایان با نتیجه تساوی سه بر سه در مقابل حریف که از حمایت ویژه تماشاگران خودی برخوردار بود، رقابت را پایان دادند و با کسب هفت امتیاز بر سکوی نخست این بازی‌ها ایستادند.

در راه کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها و در آخرین دیدار برابر تیم ملی چین دو گل از سه گل تیم ملی را بازیکنان قمی این تیم یعنی محمدحسین کوهستانی و علیرضا وفایی به ثمر رساندند تا بیش از پیش توانایی‌های خود را به کادر فنی تیم ملی برای همراهی این تیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نشان بدهند.

این در حالی است که تیم ملی فوتسال خود را برای حضور در مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های 2016 آسیا و انتخابی جام جهانی آماده می‌کند؛این بازی‌ها با حضور 16 تیم از 21 بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود.

در پایان رقابت‌های چهاردهمین دوره جام ملت‌های آسیا در کشور ازبکستان، چهار تیم برتر قاره آسیا به جام جهانی 2016 در کشور کلمبیا راه خواهند یافت؛ این بازی‌ها نیز شهریورماه سال 1395 با حضور 24 تیم برتر جهان در چهار شهر این کشور برگزار خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com